به گزارش ایرنا،، مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران نمایندگی های شرکت های بیمه در استان افزود: سرعت، سهولت و کم هزینه بودن مهمترین شاخصهای خدمت رسانی مطلوب است که ضرورت دارد متولیان امر در بخشهای مختلف به این موضوع توجه کنند.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح ارجاع مستقیم پرونده های تصادفات جرحی ساده به بیمه ها توضیح داد: با توجه به اعلام موافقت پنج شرکت بیمه تجارت نو، معلم، آسیا، البرز، در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس که بر اساس آن تصادفات جرحی رانندگی قابل گذشت اعلام شده اند، مقرر شد با توجه به اعلام موافقت پنج شرکت بیمه تجارت نو، معلم، آسیا و البرز در صورت اعلام موافقت زیان دیده پیش از طرح شکایت در مراجع قضایی، پرونده مستقیم به شرکت های بیمه ارجاع شود تا نسبت به جبران خسارات در سریع ترین زمان ممکن به صورت توافقی و با گرفتن نظریه پزشکی قانونی یا پزشک معتمد اقدام شود.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای پرونده های مرتبط با تصادفات رانندگی، اجرای این طرح، باعث تسریع در روند رسیدگی ها و کاهش حجم ورودی پروندهها به شورای حل اختلاف، دادسرا و محاکم قضایی می شود.
قهرمانی هشدار داد: تأخیر در پرداخت دیه حوادث و سوانح از سوی برخی از شرکت های بیمه به هیچ وجه قابل قبول نیست و مدیران نمایندگی های بیمه مستقر در استان هرمزگان باید با تمهیدات لازم، شرایط تسریع در جبران خسارات مردم را فراهم کنند.