تهران - ایرنا - پیامک‌های مرتبط با سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی باهدف اطلاع‌رسانی متمرکز به مخاطبان و ذی‌نفعان و پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی سودجویان، از یازدهم خرداد ماه فقط از سرشماره ۰۹۲۰۰۰۰۱۴۲۰ برای مخاطبان ارسال خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تأمین‌ اجتماعی،  با هدف اطلاع‌رسانی متمرکز به مخاطبان و ذی‌نفعان سازمان تأمین‌ اجتماعی و پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی سودجویان، یکپارچه‌سازی سرشماره پیامک‌های ارسالی سازمان تأمین‌اجتماعی به مخاطبان آغاز شده است.

در نخستین مرحله از این اقدام، از یازدهم خرداد ۱۴۰۱ تمامی پیامک‌های مرتبط با ماهیت اطلاع‌رسانی‌های مربوط به سامانه‌ خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی مانند اطلاع‌رسانی صدور نسخ الکترونیک، ثبت‌نام در سامانه و تغییر گذرواژه و...، صرفاً از شماره ۰۹۲۰۰۰۰۱۴۲۰ برای مخاطبان ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.