به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زارعی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از حوزههای آزمون نهایی و تصحیح امتحانات شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یادگیری ملاک پذیرش در دانشگاه است، افزود: دانش آموزان کنکوری مطلع باشند که امتحانات هماهنگ برای آنها مشکلی ایجاد نمیکند و این آزمونها مانند امتحانات سالانه مدارس برگزار میشود.
وی با تاکید بر ایجاد قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: پیگیر این موضوع هستیم که این سند را برای متولیان تعلیم و تربیت عینی و ملموس کنیم و دنبال مفاهیم و تعاریف باشیم و به صورت واقعی نمونه و الگوها را به معلمان معرفی کنیم.
زارعی با بیان اینکه در بیشتر نقاط کشور مدارسی در تراز سند تحول بنیادین وجود دارند، تصریح کرد : در این مدارس بدون اینکه یک الگوی مفهومی به آنان داده شود خودجوش، مبانی استخراج و سند پیاده شده و هنر ما باید این باشد که این مدارس را شناسایی کرده و الگوها را به مدارس دیگر معرفی کنیم تا به این الگوها نزدیک شوند.
این مسوول با اشاره به رتبه بندی معلمان، افزود: آیین نامه رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش در مورد مقرر انجام و تقدیم دولت شده و در حال بررسی است که به محض تصویب در هیات دولت، برای اجرایی کردن آن آمادگی لازم وجود دارد.
وی با اشاره به واریز سرانه دانشآموزی، افزود: در بخش هزینههای جاری، مدارس واقعاً با مشکل مواجه هستند که باید جبران شود؛ بخشی از واریز سرانه انجام شده و استمرار خواهد داشت.
زارعی، افت تحصیلی دانشآموزان به دلیل شیوع کرونا و تحصیل در فضای مجازی را به تبعیت از سراسر دنیا تایید و اضافه کرد: برنامهای در تابستان برای معاونان آموزشی به عنوان آموزش تکمیلی و جبرانی تعریف شده که در حوزه سنجش بنا این است امسال دانشآموزان همه پایههای تحصیلی ارزیابی شده و نتایج آن در شورای معلمان تجزیه و تحلیل گردد و دانش آموزان دسته بندی شوند و طبق نقاط ضعف دانش آموزان، برای رفع مشکلات آموزشی آنها اقدام لازم صورت گیرد.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، افزود: برگزاری امتحانات نهایی در حوزههای نهایی استان با تدبیر مدیر و معلمان مدارس با نظم و کمال آرامش چینش و برگزار شده و تمام موارد، نکات و عدالت آموزشی در حوزه تصحیح امتحانات رعایت و لحاظ شده است.