شیراز-ایرنا-معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، گفت: مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات محیط‌بانان را در دستور کار قرار دهد.

رضا انجم شعاع روز سه‌شنبه در مراسم آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم محیط‌بان و محیط یار شهید در شیراز اظهار کرد: محیط بانی شغل بسیار مقدسی است و این عزیزان مسئولیت و حفاظت از محیط زیست کشور را با حداقل امکانات برعهده دارند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس  سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ شهید محیط‌بان را برای حفظ و صیانت از محیط زیست کشور تقدیم کرده‌ایم و نیاز است تا اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات و آنچه که برای محیط زیست ضرورت دارد در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنها اقدام شود و نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزند. 

در این مراسم انجم شعاع معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس در سازمان حفاظت محیط زیست پیام تسلیت علی سلاجقه معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پی شهادت محیط بان و محیط یار استان فارس را خواند.

در بخشی از پیام علی سلاجقه آمده است :  یک بار دیگر، خون بهترین فرزندان این مرز و بوم، نهال سر سبزی و طراوت سرزمین عزیزمان را آبیاری کرد و جان هایی شریف در راه حفاظت از محیط زیست و صیانت از طبیعت ایران اسلامی به فیض رفیع شهادت نائل شدند. اینجانب شهادت محیط بان دلسوز و فداکار «محمد فرهمند» و همیار محیط بان مخلص و سخت کوش«رضا بهرامی پور» را به خانواده بزرگ محیط بانی کشور، همکاران   اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و خانواده مکرم و معزز این دو همکار بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات آنان را از درگاه باری تعالی مسألت می نمایم. همچنین برای همیار محیط بان مجروح« علی اسدی» نیز آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

این مراسم در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور استاندار فارس ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، معاون محیط زیست طبیعی کشور، فرمانده نیروی انتظامی استان، دادستان عمومی و مرکز انقلاب استان،رییس مجمع نمایندگان استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور، تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بوانات با شکارچیان غیر مجاز که حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه جمعه ششم خردادماه در منطقه حفاظت شده دره باغ روی داد، یک محیط بان (محمد فرهمند) و یک همیار محیط زیست (رضا بهرامپور) به شهادت رسیدند  و یک همیار محیط زیست دیگر (علی اسدی) نیز زخمی شد.

قاتل و همدست وی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند. 

شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۱ کیلومتری  شمال شرقی استان فارس واقع است.