کاشان - ایرنا - رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: عمل جراحی پیچیده و نادر تعویض و ترمیم سه دریچه قلب با موفقیت کامل در این مرکز انجام شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل شجاعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بیمار یک مرد ۷۳ ساله مبتلا به نارسایی سه دریچه قلب شامل تنگی شدید دریچه های میترال و آئورت و نارسایی شدید دریچه سه لتی قلب بوده و به دلیل مراجعه دیرهنگام به پزشک، دچار افت شدید قدرت انقباضی قلب و کاهش آن به 20 درصد شده بود، با نظر متخصصان قلب، عروق و جراح قلب، نامزد عمل جراحی شد.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی قلب بیمار به علت افت قدرت قلب، بسیار پرخطر و حساس بود، اضافه کرد: تیم جراحی قلب مرکز شهید بهشتی کاشان شامل محمدصادق پورعباسی فوق تخصص و جراح قلب باز، سیدمهدی موسوی فوق تخصص بیهوشی قلب و کارکنان بخش اتاق عمل قلب در یک عمل موفقیت آمیز توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، این بیمار را همزمان تحت عمل جراحی تعویض دریچه میترال، دریچه آئورت و ترمیم دریچه سه لتی قرار دهند.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با بیان اینکه این نوع عمل جزو عمل‌های پیچیده و سخت جراحی قلب است، اظهار داشت: بیمار پس از عمل جراحی با علایم حیاتی پایدار و هوشیار از اتاق عمل خارج و برای گذراندن دوران نقاهت و درمان به بخش آی سی یو قلب منتقل شد تا روند درمان خود را تا بهبودی کامل طی کند.

شجاعی افزود: بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان مجهز به امکانات و تجهیزات پزشکی و به روز است و با انجام انواع عمل‌های جراحی قلب، پس از حدود ۱۱ سال فعالیت، بیش از ۲۵۰۰ عمل جراحی قلب باز در آن انجام شده است.

به گفته وی، این بخش آماده خدمت‌رسانی به بیماران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز ، بادرود، اردستان و دلیجان و سایر شهرها و استان‌های همجوار است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.‌