تهران – ایرنا - وزارت دفاع آمریکا به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد خودکشی در میان نظامیان آمریکایی به بالاترین رقم از سال ۱۹۳۸ رسیده است و بیشتر کسانی که دست به خودکشی زده اند، زن بوده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در این باره نوشت: خودکشی از زمان حملات یازده سپتامبر، اصلی ترین عامل مرگ و میر در میان نظامیان آمریکایی بوده است.

بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در دوره ای که حدود ۷ هزار عضو نظامی این کشور در رزمایش های رزمی یا آموزشی جان خود را از دست داده اند، بر اثر خودکشی جان باخته اند.

طبق آمار منتشر شده وزارت دفاع آمریکا، در سال ۲۰۲۰ آمار خودکشی نظامیان به ۷ درصد رسید که بیش از رقم ۴ درصدی یک دهه قبل تر بود. تقریبا یک نفر از هر ۶ نظامی خودکشی کرده، زن هستند.

ماه گذشته، سه ملوان در ناو «یو اس اس جورج واشنگتن» نیروی دریایی آمریکا در کمتر از یک هفته خودکشی کردند که یکی از آنها زن بود.

«ملیسا دیچتر» دانشیار دانشکده مددکاری در دانشگاه تمپل که سال جاری گزارشی در مورد خودکشی زنان در ارتش آمریکا را منتشر کرد، گفت: زنانی که در ارتش در موقعیت های تحت سلطه مردان قرار می گیرند، می آموزند که قوی باشند.

دیچتر دریافت وقتی کهنه سربازان زن تلاش می کنند در جهان غیرنظامی حمایت پیدا کنند، داستان جنگ و اجساد و بمب ها، رشته های الفت و محبت به وجود نمی آورد.

وی بیش از یک میلیون تماس تلفنی ناشناس به خط بحران کهنه سربازان را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که تقریبا ۵۳ درصد از زنانی که با این خط تماس گرفته بودند، در معرض خطر خودکشی بودند در حالی که این رقم در میان مردان ۴۱ درصد بود.

دیچتر به یک نکته مهم پی برد، در حالی که مردان با احتمال بیشتری با سومصرف مواد مخدر و اعتیاد دست به گریبان بودند، زنان بیشتری به دلیل خشونت جنسی تماس گرفته بودند.

این موردی بود که در نهایت «تانیکی ریچارد» را به خودکشی وا داشت، ترومای جنگ و تجاوز جنسی که او هرگز گزارش نکرده بود.

ریچارد زنده ماند و پس از مراجعه به مشاور دریافت کابوس های شبانه اش تنها به خاطر آن شبی در عراق نبود که بالگردش هدف آتش قرار گرفت.

زنان در ارتش آمریکا به قدری با اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و انزوا دست و پنجه نرم می کنند که این مورد مخفف نظامی خاص خود موسوم به ضربه روحی جنسی نظامی (MST) را داراست.

این یک شکل منحصر به فرد سواستفاده است. این مورد شبیه به حمله از سوی یک غریبه یا فردی شرور نیست. قرار است هم رزمان شما حامی شما در نبرد باشند. تصور کنید چه خطر و ناامنی برای هر نظامی وجود دارد زمانی که احساس می کند هدف حمله هم رزم خود قرار گرفته است. این یک موضوع رایج در میان زنانی است که درخواست کمک می کنند.