به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، محمد صادقی افزود: محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز، و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می شود.
وی طول محور بزرگراهی جدید قم - کهک را ۲۸ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه مینشود که وارد مرحله عملیاتی شد.
وی بیان داشت: با توجه به آمد و شد و شلوغی محور پردیسان - ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن این بخش از محور جدید، از اولویت اساسی برخوردار است.
صادقی تصریح کرد: بعد از ارتقای شهر کهک، به شهرستان و با توجه به این که این بخش از استان ، منطقه هدف گردشگری است، تامین زیرساختهای حمل و نقلی، جادهای، دسترس پذیری و تسهیل تردد و ایمنی آن از ماموریت های اصلی این اداره کل است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان - ورجان از مهمترین درخواستها و چالشهای استان طی ۱۲ سال گذشته بوده، که اجرای آن همواره با مشکلهایی از قبیل تامین اعتبار همراه بوده است.
صادقی گفت: خوشبختانه این طرح در سفر رییس جمهور به استان مطرح شد و با پیگیریهای استاندار ، در ردیف مصوبههای استانی سفر قرار گرفت و اعتبارهای لازم به آن تخصیص یافت.
وی با اشاره به اینکه کل اعتبار مورد نیاز محور بزرگراهی قم - کهک ۶ هزار میلیارد ریال برآورد میشود در خصوص اعتبار مورد نیاز مرحله اول این طرح گفت: اعتبار مورد نیاز مرحله اول این طرح که ۱۳ کیلومتر حدفاصل پردیسان تا میدان ورجان را در بر میگیرد حدود ۲ هزار میلیارد ریال برآورد میشود.
وی افزود: اعتبارهای طرح فوق با موافقت وزیر راه و شهرسازی و وزارت نفت از محل تهاتر با وزارت نفت تامین شده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان همچنین بیان اینکه، طبق قرارداد مدت زمان اجرای طرح ۱۸ ماه است افزود: امیدواریم در طول ۱۲ ماه آینده، عملیات چهار خطه شدن مسیر پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر به بهرهبرداری برسد.
مسیر موجود پردیسان - ورجان به عنوان مسیر رفت، و مسیر برگشت ورجان - پردیسان نیز به موازات محور جدید احداث خواهد شد.