قم-ایرنا- دبیر شورای ترافیک استان قم گفت: ۱۰ هزار نفر از مردم قم با حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس همزمان با ۱۴ خرداد و سالروز رحلت امام به مرقد امام راحل اعزام خواهند شد.

وحید مقدم روز سه‌شنبه در جلسه کمیته اجرایی ستاد  تسهیلات زائران در سالن جلسات فرمانداری قم، ابراز داشت: طی ایام منتهی به رحلت امام راحل و تعصیلات ۴ روزه پیش بینی می‌شود بخاطر عبور اتوبوس کاروان های رحلت امام از استانهای دیگر از محورهای مواصلاتی قم و ورود خودروهای سواری شخصی؛ شاهد ترافیک پردامنه ای باشیم.

وی  ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از ورود اتوبوس های برون شهری به داخل شهر جلوگیری و این وسایل نقلیه به پارک سوارهای شمالی، اطراف مسجد مقدس جمکران و سه راه خرمشهر هدایت خواهند شد و مسافران از محل این پارکسوارها از طریق ناوگان عمومی به مرکز شهر جابه جا خواهند شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۵ هزار سلول پارکینگ در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)وجود دارد که در صورت تکمیل ظرفیت این پارکینگ ها، خودروهای سواری و شخصی نیز به پارک سوارهای اطراف شهر هدایت خواهند شد.

آماده سازی ۵ بوستان شهری برای اسکان زائران

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: با بیان اینکه ۵ بوستان مهدی، علوی، فدک، مهدی، هاشمی و امام رضا(ع) جهت اسکان شبانه مسافران در تعصیلات پیش رو آماده سازی شده است، بیان کرد: پارکینگ ۴ مسجد مقدس جمکران نیز برای اسکان مسافران در حال آماده سازی است.

سیدهادی میرهادی یادآور شد: کمیته های هشت گانه به همراه ستادهای ده گانه برای خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران فعال شده اند.

وی ادامه داد: آذین بندی و نورپردازی شهر قم با آغاز دهه کرامت در دستور کار شهرداری قرار گرفته و همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) بارگاه ملکوتی کریمه اهلبیت نورافشانی می شود.

وی با اشاره صدور مجوز برپایی ایستگاه های صلواتی ویژه ایام رحلت امام، خاطرنشان کرد: همچنین آماده سازی و زیباسازی ۶۰ سازه محیطی، نصب پرچم ها و ریسه در فضاهای مختلف شهری نیز در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه ۵ بوستان مهدی، علوی، فدک، مهدی، هاشمی و امام رضا(ع) جهت اسکان شبانه مسافران در تعصیلات پیش رو آماده سازی شده است، بیان کرد: پارکینگ ۴ مسجد مقدس جمکران نیز برای اسکان مسافران در حال آماده سازی است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ایام سالگرد امام راحل را مورد توجه قرار داد و گفت: سیاه پوش کردن شهر و نصب پرچم های جمهوری نیز همزمان با آذین بندی شهر در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

وی عنوان کرد: تمام نیروهای شهرداری قم در تعطیلات پیش رو و ایام رحلت امام راحل در سطح مناطق هشت گانه در آمادگی کامل قرار دارند و خودروهای آتشنشانی در سطح شهر و پارک سوارها و ورودی های شهر مستقر می شوند.

میرهادی اظهار داشت: جمع آوری متکدیان و دستفروشان، آماده سازی و فضاسازی و نظافت و شستشو خیابان معلم تا حرم مطهر برای راهپیمایی روز ۱۵ خرداد ماه، آماده سازی پارکینگ های هسته مرکزی شهر و پارکسوارهای پیرامونی و آماده کردن سرویس های بهداشتی در حال انجام است.

تکمیل ۷۰ درصدی واحدهای اقامتی قم

معاون گردشگری ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در ادمه بیان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد از ظرفیت تخت های اقامتی استان تکمیل است.

مهدی نصر اصفهانی ادامه داد: با توجه به ضریب بالای تکمیل واحدهای اقامتی استان باید به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم جهت اسکان شبانه زائران در سطح بوستانها، مدارس، ورزشگاه ها و سالن های ورزشی باشیم.