مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تا پایان سال ۲۰ مرکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرهاشم موسوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سردشت افزود: در سال جدید رویکردهای سازمان برای حوزه درمان مستقیم در راستای توزیع عادلانه خدمات و امکانات در مناطق کمتر توسعه یافته با توجه ویژه‌تر به این مناطق، توسعه و ایجاد درمانگاه‌های مستقیم و مراکز درمانی در این مناطق است.

وی ادامه داد: در سال‌جاری حدود ۲۰ مرکز که از این تعداد ۴ بیمارستان و مابقی درمانگاه تخصصی و عمومی هستند که در مناطق محروم با اعتباری بیشاز ۹ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: امروز بیش از ۸۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و ۳۸۰ مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند.

رفع مشکل بیمه کارگران ساختمانی 

وی با اشاره به مشکل بیمه کارگران ساختمانی و پشت نوبتی‌ها گفت: برای رفع مشکل بیمه کارگران ساختمانی یک طرح تهیه و تدوین شده که ماده پنج برای آن گرفته شده است.

موسوی افزود: این طرح به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت خورده که اکنون در این کمیسیون اقدامات لازم آن انجام شده است.

وی ضمن اینکه با تاکید قول مساعد برای رفع مشکلات بیمه کارگران داد، بیان کرد: اگر این طرح دوباره به مجلس برگردد و ماده پنج بیمه کارگری اصلاح شود دیگر پشت نوبتی در بیمه کارگران نخواهیم داشت.