رشت - ایرنا- مدیرکل صنعت گیلان با اشاره به آسیب شناسی و اهتمام مداوم و شبانه روزی برای احیای واحدهای غیر فعال استان گفت: ماحصل تلاش شبانه روزی نیروهای این اداره کل احیاء و تعیین تکلیف بیش از ۲۷ واحد صنعتی از ابتدای امسال تا کنون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت  گیلان، تیمور پورحیدری در دیدار با محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای تحقق شعار سال یک رکن اساسی در حوزه تولید احیاء واحد های راکد است که می تواند به عنوان پلی برای رسیدن به اشتغال در جهت تحقق اهداف برنامه ریزی شده شعار سال باشد.

مدیرکل صمت گیلان در خصوص شرکت صنایع پوشش گفت: با پیگیری های انجام شده بخشی از این شرکت در حال راه اندازی بوده و به زودی وارد مدار تولید می شود.

وی از تلاش برای راه اندازی شهرک نساجی در محدوده ۸۵ هکتاری شرکت پوشش خبر داد و گفت: در راستای تحقق این موضوع امسال دوبار با معاون وزیر صمت دیدار داشتیم و تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع هستیم.

پورحیدری درخصوص فعالیت معادن استان نیز اظهار داشت: با مصوبه از شورای معادن استان جلوی برداشت شن و ماسه  از رودخانه ای گرفته شد اما محدودیت منابع معدنی و تامین مصالح از مناطق دوردست تر سبب شده که این مسئله باعث افزایش هزینه تمام‌شده مصالح معدنی و آسیب رساندن به راه‌های مواصلاتی منطقه شده است.

 مدیرکل صمت گیلان همچنین در حاشیه بازدید محمدرضا احمدی نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از سامانه پاسخگویی ۱۲۴ این اداره کل گفت: در طول مدت کوتاه؛ موفق به تجهیز سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۲۴ شده‌ایم تا این سامانه با قدرت بیشتری به صورت شبانه روزی به کار خود ادامه ‌دهد و با راه اندازی آن به دنبال ایجاد فضای ناامن برای گرانفروشان هستیم.

احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: ما مسئولان باید این نکته را در نظر داشته باشیم که جایگاه ما همیشگی نیست و مسئولیت ما یک امانت است و مسئولیت سنگینی به دوش ما قرار گرفته و باید با تمام توان تلاش کنیم چرا که مدیون خون شهدا هستیم.

وی افزود: در بخش صنعت استان باید کمی و کاستی ها و مشکلات و موانع را به کمک هم حل کنیم.

وی گفت: سامانه ۱۲۴ در جهت نظارت بر بازار کارآمد و تاثیرگذار است و تقویت این سامانه نظارتی باعث دلگرمی مردم و مانعی برای سوء استفاده کنندگان در وضعیت دشوار اقتصادی است.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.