غلامرضا بیکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با فعالیت این شبکه، هم استانی ها به عنوان همیار دولت در ارایه خدمات راهداری شناخته می شوند و از این پس می توانند نواقص جاده ای را به شماره ۱۴۱ گزارش کرده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی ادامه اداد: اکنون در هر یک از ۱۴ شهرستان استان سه گروه راهداری روزانه مطابق برنامه و الویت، کار سرکشی و رفع نواقص را در جاده ها انجام می دهند و مشارکت مردم در قالب طرح مزبور می توانند بیشتر به ارتقای کیفیت و تسریع خدمات راهداری و اولویت دهی و ایمن سازی نیازهای ضروری راه ها و در نهایت افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد : هم استانی ها به ویژه رانندگان حرفه ای می توانند با عنوان همیار از طریق شماره ۱۴۱، نیاز جاده های استان از جمله لکه گیری و اصلاح چاله ها، پاکسازی، شستشو، تعمیر و تکمیل علائم و تابلوها و حفاظ های ایمنی به ویژه در پیچ های تند و آشکارسازی و ایمن سازی موقعیت های غیرمنتظره و مخاطره آمیز در راه ها را گزارش کنند.
بیکی ادامه داد: پس از دریافت درخواست مردمی از سامانه ۱۴۱ و علاوه بر مشاهدات میدانی گشت های راهداری؛ ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها براساس اولویت بندی موارد و برحسب اهمیت موضوع موظف به انجام اقدامات راهداری موثر برای رفع آنها با استفاده از نیروها و امکانات راهداری موجود هستند.
به گفته وی پارسال هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل منابع در اختیار گذاشته شده برای افزایش ایمنی در محورهای ارتباطی استان توسط این اداره کل هزینه شد این در حالی است که ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشت.
گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که از این مقدار حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن کوهستانی، برف گیر و سختگذر و برخی از آنها راه ارتباطی با سمنان، خراسان شمالی و مازندران و بخشی دیگر مربوط به راههای روستایی مناطق کوهستانی گلستان است .
مطابق گزارش معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان، در این استان ۲۳ راهدارخانه با ۳۱۵ راهدار آماده فعالیت برای نگهداری و بازگشایی به ویژه در ایام بارش نزولات آسمانی دارد.
گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و ۴۷ درصد از ساکنان آن در بیش از هزار روستا و آبادی سکونت دارند.