زنجان - ایرنا - فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعار سال گفت: تولید و سرمایه گذاری در سایه امنیت شکل می‌گیرد و ما امنیت لازم را در راستای تحقق شعار بیش از پیش تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری  فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی قبلی و جدید استان زنجان با تاکید بر اینکه در سایه امنیت رشد و پیشرفت خواهیم داشت و ستونهای اصلی امنیت نیز نیروی انتظامی است، افزود: هرشخص و سازمانی که بر اساس قانون سرمایه گذاری کند در همه شرایط امنیت آن را تامین خواهیم کرد و آن را تضمین می کنیم تا این شعار محقق شود.

وی ابراز امیدواری کرد، بتوانیم با برنامه ریزی و توان بیشتر، آموزش های حرفه ای و به دست آوردن تجهیزات روز و لازم امنیت را ارتقا دهیم و اجازه ندهیم دشمنانی که به کشور اسلامی ما چشم طمع دوخته اند به اهداف خو برسند.

سردار اشتری تهدیدات علیه کشور را، سخت، نرم و نیمه سخت بیان و تصریح کرد: تهدیدات سخت و نظامی را نیروهای مسلح با اقتدار و توانمندی دفاعی که دارند خنثی می کنند، باید مراقب تهدیدات امنیتی، فرهنگی و اقتصادی باشیم، تلاش کنیم، در سنگرها بمانیم و همواره آماده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم قدرشناس ایران اسلامی نمی گذارند، خواسته دشمن محقق شود، یادآورشد: توطئه گران باید بدانند در زمان مقرر به حساب آنها رسیدگی خواهد شد و اگر رافت اسلامی کنار گذاشته می شد امروز بسیاری از آنان باید در زندانها بودند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز پلیس و نیروهای مسلح ما مقتدرانه مقابل دشمنان و با افتخار کنار مردم هستند و جان خود را برای حفظ آرمانهای امام راحل و حفظ ارزشهای اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب گذاشته اند و دشمنان و بدخواهان باید بدانند که ما ذره ای از مسیر شهدا منحرف نخواهیم شد و با قوت آن را ادامه خواهیم داد و شتابان این مسیر را خواهیم رفت.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نعمت و موهبت امنیت و سلامت، تاکید کرد: شیوع کرونا و جان باختن روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان نعمت سلامتی را به همه یادآورشد که با تلاش همه متولیان و همیاری مردم مرگ و میر ناشی از این ویروس امروز به حدود صفر رسیده است.

سردار اشتری امنیت را نیز نعمتی برزگ دانست و گفت: امروز به لطف الهی، هدایت فرماندهی کل قوا و هوشیاری رزمندگان، امنیتی مثال زدنی و کشوری باثبات در منطقه و دنیا داریم که باید قدردان نیروهای مسلح، بسیج، ارتش و همکاران نیروی انتظامی برای استقرار این نظم و ارتقاء امنیت باشیم.

وی شهدای امنیت از شروع سال تاکنون را موید تلاش شبانه روزی این نیروهای خدوم دانست و تاکید کرد: همگان باید سعی کنیم امنیت و این وضعیت خوب را حفظ و تلاش کنیم مردم در امنیت کامل باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه شمار شهدای امنیت از شروع سال جدید تاکنون موید تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی در تامین امنیت مردم است یاد آور شد: مردم باید با امنیت و آرامش کامل زندگی کنند. 

در پایان این مراسم سردار محمد طراقیه به عنوان فرماندهی انتظامی استان زنجان معرفی و از خدمات سردار رحیم جهانبخش فرماندهی قبلی این نیرو قدردانی شد.