پاکدشت - ایرنا - رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان پاکدشت با اشاره به اجرای طرح نظارت بر عملکرد این صنف شهرستان گفت: در راستای احقاق حقوق عامه طرح نظارت بر مشاورین املاک از ابتدای خرداد در سطح شهرستان آغاز و تا کنون ۶۶ واحد غیرمجاز پلمب شده است.

جواد سیری روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین مطالبات مردم، برخورد با واحدهای غیرمجاز مشاور املاک فعال در مناطق مختلف پاکدشت است که به منظور عمل به این خواسته، طرح تشدید نظارت بر عملکرد این واحدها و برخورد با واحدهای فاقد پروانه کسب، از ابتدای خردادماه در دستور کار قرار رگفت.
وی با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار و ۱۰۰ واحد مشاور املاک در سطح شهرستان پاکدشت ا اظهار داشت: طی گشت و نظارت بازرسان از مناطق مختلف شهری و روستایی،۱۲۰ واحد غیرمجاز شناسایی شد که با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی، برای این واحدها، پرونده تخلف به ارزش ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی تشکیل شد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک پاکدشت خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۶۶ مشاور املاک غیرمجاز نیز در این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن‌های جلوگیری شد.
وی افزود: در جریان اجرای این طرح که با نظارت و همکاری اداره تعزیرات، اتاق اصناف و اتحادیه املاک اجرا ‌شده و همچنان  استمرار دارد، مسائل مربوط به نرخنامه، صدور قولنامه و میزان کمیسیون‌های دریافتی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
سیری با بیان این که ۳۵۰ فقره پروانه کسب مشاوران املاک در دست اقدام است اظها رداشت: به دنبال افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره بها، تعداد گشت‌های بازرسی افزایش یافته و با متخلفین برخورد جدی می‌شود.
رئیس اتحادثه مشاورین املاک پاکدشت از رعایت نکردن نرخ کارشناسی، ایجاد نرخ‌های کاذب و انجام معاملات صوری و نارضایتی شهروندان از عمده تخلفات واحدهای مشاور املاک این شهرستان یاد کرد.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.