خانه عنکبوت، بیبنیاد و سستترین خانهها است / وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ (سوره عنکبوت/آیه ۴۱).
رفتار برخی مدعیان سوپرانقلابی در حمله به فیلمی به نام عنکبوت مقدس فقط و فقط آب ریختن در گلدان همانهایی است که این فیلم را ساخته و به دنبال مطرح کردن خود هستند. من فیلم را ندیدهام ولی آرای نشریه اسکرین و قرارگیری آن در میان فیلمهای قعرنشین جشنواره کن، فقط یک معنا دارد و آن هم اینکه باز یک تله فیلم سیاسیباز ساخته شده که قصد دارد با موجسواری، برای سازندگان اعتبار بخرد.
این مسیر، روند تازهای نیست و ورای شبهایرانیانی که در داخل یا خارج مدتها است به این شیوه ارتزاق میکنند تجربه فیلم آرگو پیش روی ما است که از منظر دراماتیک پر از گاف بود و از نظر ساختاری هم اثری معمولی ولی آن قدر سوپرانقلابیون به آن تاختند که فیلم را هل دادند تا اسکار.
موجی که علیه عنکبوت مقدس هم راه افتاده سودش فقط برای سازندگان است که حالا بیصرف هزینه، کلی نامشان سر زبانها افتاده و با همین حملات، کاسبیشان رونق میگیرد تا بروند به سمت اسکار و گلدن گلوب و...
آنها که هزینههای رسانههای ارگانی را صرف حمله به این فیلم میکنند حواسشان به بازی کردن برای دشمن هست؟ یا ناآگاهانه وارد این بازی شدهاند؟
اگر آگاهند که چه میکنند که وا اسفا ولی اگر نمیدانند به عنوان تهیهکنندهای که همواره هوادار احترام و پرهیز از توهین به اعتقادات انسانها از هر نحلهای بودهام- و نمونهاش تجربه تولید اشک سرما- از این جماعت خواستارم که بیهوده وارد بازی عنکبوتبازانی نشوند که بدجوری این حملات را گدایی میکنند.