گناباد-ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: یک هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ ویژه نهادهای حمایتی طی امسال به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جعفر احمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد گفت: از این میزان ۹۱۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات مشاغل خانگی و ۱۹۶ میلیارد ریال از تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ طرح متقاضی استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی بودند که از این میزان ۹۵ میلیارد ریال تاکنون به چهار طرح پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: همچنین از مجموع تسهیلات نهادهای حمایتی ۱۴۱ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۵۵ میلیارد ریال هم به بهزیستی اختصاص یافته که شرایط متقاضیان و مددجویان واجد شرایط این بخشها در دست بررسی است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶  هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.