اردبیل - ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد بیش از دو هزار نفر از مددجویان و نیازمندان شهرستان مشگین شهر خدمات رایگان درمانی و دارویی دریافت می‌کنند.

حسین دشتی روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری اردوی درمانی و فرهنگی قرارگاه جهادی الکفیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد به یک هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان و نیازمندان منطقه خدمات دندانپزشکی و به ۵۰۰ نفر سایر خدمات درمانی ارائه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به  مشکلات مالی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و بالابودن هزینه‌های دندانپزشکی تلاش می‌کنیم  با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی خدمات مناسب دندانپزشکی و درمانی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: قرارگاه مرحوم والی کمیته امداد با هدف تعامل و هم افزایی همکاری با گروه‌های جهادی و موسسات خیریه در حوزه‌های مختلف خدمات پزشکی و دندانپزشکی ساخت مسکن، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و امورات فرهنگی تشکیل شده و براساس تفاهم با گروه جهادی طلاب الکفیل در شهرستان مشگین شهر از روز پنج شنبه ۱۲ تا روز یکشنبه ۱۵ خردادماه به مدت چهار روز اردوی جهادی در مجموعه ورزشی شهدای گمنام مشگین‌شهر برپا کرده است.

دشتی با بیان اینکه اعزام اردوهای جهادی برای ارائه خدمات به نیازمندان از اولویت‌های کمیته امداد است، اضافه کرد: گروه جهادی دندانپزشکی شهید حسین همدانی هم از روز جمعه ۱۳ خرداد تا روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه به مدت سه روز در مجتمع الغدیراردبیل برای مددجویان تحت پوشش و مناطق کم برخوردار شهر اردبیل اردوی جهادی پزشکی برپا خواهد کرد.

وی افزود: گروه جهادی شهید حسین همدانی با اعزام ۲۰ پزشک متخصص در رشته‌های چشم‌پزشکی و دندانپزشکی به  نیازمندان خدمات پزشکی رایگان ارائه خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد استان اردبیل آمادگی دارد با تمامی گروه‌های جهادی در حوزه درمانی بویژه چشم پزشکان و دندانپزشکان و فعالان حوزه مسکن مددجویان نهایت همکاری را داشته باشد.

دشتی در پایان از بسیج پزشکان شهرستان مشگین‌شهر، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، شهرداری مشگین شهر، اداره ورزش و جوانان، فرماندار و امام جمعه این شهرستان و سایر دستگاه‌های اجرایی که در راه اندازی اردوی جهادی همکاری داشتند، تقدیر کرد.