شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تامین زیرساخت‌ها زمینه افزایش سهمیه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان این استان تا سقف ۲ هزار نفر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه روز پنجشنبه در نشست کمیته استانی هیات امنای‌ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورت تامین زیرساخت‌های لازم، مسوولان ملی دانشگاه فرهنگیان وعده افزایش دانشجومعلمان این دانشگاه در استان تا ۲ هزار نفر را داده‌اند.

وی افزود: نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با تأخیر زیادی انجام می‌شود که این نشست باید برای رسیدن سریع‌تر به اهداف توسعه‌ای و برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه با فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر برگزار شود.

راستینه تصریح کرد: نشست‌های هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، مهم‌ترین رکن سیاست‌گذاری این نهاد علمی در چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: در دانشگاه فرهنگیان، معلمانی با روحیه جهادی و برای خدمت در مناطق محروم تربیت و از اعزام آنان به مراکز استان‌ها و نقاط برخوردار جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های اثرگذار برای تکریم معلمان فرهیخته تهیه و در رسانه‌های گروهی منتشر شود.

وی با اشاره به اصلاحات اقتصادی جدید دولت سیزدهم گفت: اجرای این طرح اقدامی شجاعانه از سوی دولت سیزدهم بود و معلمان خود را مؤثر در رکن اصلی این هدف‌گذاری بدانند.

راستینه تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان در گزینش نیروهای جدید و با انگیزه دقت لازم را داشته باشد تا از ورود افراد غیردلسوز جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باید علم نافع و راه و سیره شهدای بزرگ جمهوری اسلامی همچون شهیدان چمران، علی‌محمدی، احمدی‌روشن و شهریاری، حججی، آوینی و مانند این‌ها در دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان تبیین شود.

وی یادآور شد: نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان باید تامین شود و در این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید همکاری و تعامل کند

راستینه اظهار داشت: استاندار جدید چهارمحال و بختیاری تلاش‌های شبانه‌روزی برای تسریع در روند توسعه استان دارد.

به گزارش ایرنا، در نخستین نشست کمیته استانی هیات امنای‌ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری که به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های‌ شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان استانی در پردیس بحرالعلوم‌ شهرکرد برگزار شد، کمک مجموعه‌های اداری و به ویژه اداره کل آموزش و پرورش برای فراهم شدن فضا و امکانات و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز به منظور جذب سهمیه تعیین شده در پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده مورد تصویب اعضا قرار گرفت.