قم - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در کشور ما مردم نقش محوری دارند گفت: مردم سالاری یکی از موضوع‌های اصلی مکتب امام (ره) است و هر زمانی که مردم پای کار آمده‌اند شاهد پیروزی بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی روز پنج‌شنبه در دومین گردهمایی جمعی از ستایشگران جوان هیات‌های کشور در مجتمع یاوران مهدی قم اظهار داشت: امام راحل عمق موضوع‌ها را می‌دید، جامعه‌ای که در اندیشه توحید است،  نباید با شیطان بیعت کند، مبارزه امام راحل و رهبر معظم انقلاب با آمریکا نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه وحدت یکی از نکته‌های پیروزی بخش در این مبارزه است خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌هایی که امروزه ایجاد نگرانی کرده موضوع تحریف مکتب امام راحل است که رهبری در دیدارهای ۱۴ خرداد با بیان و رمزگشایی این مکتب در این راستا مقابله می‌کنند.

قمی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین تصریح کرد: هیات‌های مذهبی کانون و پرچم‌دار جهاد تبیین هستند که می‌توانند از ظرفیت بالای اثرگذاری مجلس عزاداری امام حسین (ع) در این راستا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی یکی از اصلی‌ترین موضوع‌های جهاد است یادآور شد: امیدآفرینی به معنای واقعی باید صورت بگیرد، مسیر حق مشخص و ایرادها در این مسیر نیز گفته شود ولی در مسیر حق استوار ماند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در کشور ما مردم نقش محوری را دارند خاطرنشان کرد: مردم سالاری یکی از موضوع‌های اصلی مکتب امام خمینی(ره) است و در کشور ما هر زمانی که مردم پای کار آمده‌اند شاهد پیروزی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در موضوع جهاد تبیین نیز باید مردم و هیات‌های مذهبی پای کار بیایند تا وظیفه‌ای که رهبری بر گردن ما گذاشته‌اند به بهترین شکل به نتیجه برسد.

شاعر و مداح مکمل هم هستند

  پدر شعر آیینی کشور نیز با اشاره به اینکه شاعر و مداح دو عضو مکمل یکدیگر هستند گفت: مداحان می‌توانند با استفاده از آثار شاعران، نکته‌های مکتب سرخ حسینی را به مخاطبان منتقل کنند.

محمد علی مجاهدی با بیان اینکه متاسفانه بیش از ۶۰۰ مورد شرک و افترا در اشعار ما وجود دارد تصریح کرد: این موضوع‌ها به خوراک وهابیت تبدیل شده و خودمان با دست خودمان دشمنانمان را تغذیه کردیم.

این استاد شعر آئینی کشور با اشاره به اینکه این کتاب‌ این اشعار با تایید ارشاد و با پول بیت‌المال منتشر شده است گفت: این اشعار به حد گسترده‌ای پخش شدند که نگرانی رهبر معظم انقلاب را نیز در پی داشته است. 
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب به دنبال رویش هستیم نه ریزش، خاطرنشان کرد: اگرچه رویش‌های ما بیش‌تر بوده است ولی برای جبران همین ریزش‌های جزئی نیز باید یک نهاد رسیدگی به عملکرد مداحان و ستایشگران تشکیل شود.

مجاهدی افزود: طی نامه‌ایی به  رهبری ارسال کردیم، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی این امر معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه باید با همکاری یکدیگر کارهای ماندگاری را رقم بزنیم تصریح کرد: زمانی که یک شاعر و مداح کنار یکدیگر قرار بگیرند تجربه‌های قدسی را کسب خواهند کرد و خود اهل بیت(ع) دست‌گیر این افراد خواهند شد.

پدر شعر آیینی کشور با بیان اینکه ما شاعران و مداحان صاحب داریم و پاداش شعر خودمان را از اهل بیت خواهیم گرفت یادآور شد: زمانه ما زمانه تردید آفرین است و اگر شاعر و مداح تجربه‌های اخلاص و توحیدی نداشته باشد در این طوفان شبهه‌ها از دست خواهد رفت.

دبیر جامعه ایمانی مشعر نیز طی سخنانی اظهار داشت: خلق مخاطب در هیات‌ها یک موضوع بسیار مهم است، باید شرایط هیات را به گونه‌ای رقم بزنیم تا افراد خاکستری نزدیک به سیاه نیز بتوانند در این جلسه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های موجود تنها میزبان نمایندگانی از هر استان و هیات‌های مذهبی هستیم افزود: امیدواریم نزدیک‌ترین جمع به اجتماع مطلوب شکل گرفته باشد.

 آبفروش با اشاره به اینکه امروز مردم کل جهان درگیر نابسامانی‌های مختلفی هستند، تصریح کرد: اتفاق عجیبی که خارج از تمام تحلیل‌ها درحال رقم خوردن است، سرود سلام فرمانده است که در تمام استان‌ها با حضور پرشور مردم برگزار شد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر اضافه کرد: این شعر تلنگری به ما دارد که ما درحال پیر شدن هستیم ولی دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها به جامعه مخاطب ما افزوده شده‌اند و باید به آن‌ها در محرم امسال توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید اتاق مادر در هیات‌ها تشکیل شود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به موضوع خلق مخاطب تاکید بسیاری دارند و باید یک مکان ویژه را برای حضور مادران با فرزندان خود تشکیل دهیم.

آبفروش ادامه داد: خلق مخاطب در هیات‌ها یک موضوع بسیار مهم است، باید شرایط هیات را به گونه‌ای رقم بزنیم تا افراد خاکستری نزدیک به سیاه نیز بتوانند در این جلسه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امید پنهان شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نسل جدید یافت خواهد شد بیان کرد: دشمن در این سال‌ها نفوذ بسیاری را داشته که در راستای پاکسازی این نفوذ نیازمند زمان و تلاش بسیاری هستیم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر در پایان تاکید کرد: محرم پیش رو فرصت فتح دهه نودی‌ها در هیات‌ها است که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

دومین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور در قم با عنوان الی الحبیب ۲ در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد جمکران آغاز به کار کرد.

این همایش ظهر فردا با اجرای برنامه به وقت شام، و تحلیل وضعیت مقاومت در منطقه پایان می‌یابد.