ایلام - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: گزارشات و مستندات خسارت های ناشی از خشکسالی در کلیه استان های کشور جمع آوری شده و در تلاشیم از طریق اعتبارهای تخصیصی آنها را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز عباسی روز جمعه در جریان سفر به شهرستان آبدانان کشاورزی را رکن مهم اقتصاد کشور خواند و اظهار داشت: استفاده از روش های نوین کشاورزی، توسعه آموزش های کاربردی بهره وران ، نظارت دقیق بر فرایند کاشت، داشت و برداشت و استفاده بهینه از نهاده های مورد نیاز به صنعت کشاورزی رونق بخشیده و چالش های زیان آور آنرا کاهش می دهد.

وی پدیده خشکسالی در استان ایلام و بعضی از استان های دیگر را سخت و کم سابقه دانست و افزود: با هماهنگی های بعمل آمده و احصاء دقیق آمار، خسارت های ناشی از خشکسالی را از محل اعتبارهای مربوطه در بودجه سالجاری جبران و کشاورزان کارآفرین را در این موقعیت بسیار سخت جبران نماییم.

لازم به یادآوری است معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در این سفر از طرح های در دست احداث و بندهای انحرافی چم کبود، هزارانی و مولاب آبدانان بازدید و نسبت به تخصیص اعتبار برای تکمیل و تجهیز آنان قول مساعد داد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان با ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.