خمین - ایرنا- استاد فلسفه و عرفان گفت: تدوین حکمرانی در حوزه‌های مختلف براساس منظومه فکری امام خمینی(ره ) نیاز جامعه و مهمترین مولفه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه شامگاه جمعه در رویداد ملی شعر روح الله در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین افزود: آثار و سخنرانی های امام خمینی(ره) با محوریت حکمرانی است و امام راحل در زمینه های مختلف جامعه نگاه ساختارسازی داشتند.
وی ادامه داد: مبانی و اصول حکمرانی فضای مجازی را می توان از آثار و اندیشه های امام خمینی (ره) تدوین کرد.
رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: عمیق ترین سخنرانی های بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره کشاورزی است اما هیچ کتابی با موضوع کشاورزی از ایشان چاپ نشده است.
حجت الاسلام خسروپناه اظهار داشت: ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) و پیاده سازی این اندیشه ها در ساختارها ضروری است.
وی گفت: کتاب ها، پایان نامه ها و مقالات بسیاری درباره ایشان چاپ شده اما تاکنون به نظام فکری امام راحل پرداخته نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کم کاری در زمینه معرفی امام خمینی(ره) را باید با برنامه ریزی جبران کنیم.
سینا دلشادی با بیان اینکه خمین برای فرهنگ و هنر استان دارای موقعیت راهبردی است، افزود: دبیرخانه بین المللی شعر روح الله در این شهرستان راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: جریان سازی ملی برای برگزاری رویداد شعر روح الله در سال آتی در زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی آغاز و گروه فکری مشخص می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر جلوگیری از تحریف امام خمینی(ره)گفت: افکار، اصول و مبانی اندیشه های امام راحل هندسه مشخص دارد.
دلشادی ادامه داد: زبان هنر و شعر می توان اصول حقیقی رهبر انقلاب اسلامی را به جامعه و نسل های آینده معرفی کند.
نخستین رویداد بین المللی شعر روح الله با حضور شاعران کشورهای افعانستان، پاکستان ، ایران و استان مرکزی در بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزار شد.

نشست ادبی و اجرای نمایش از دیگر بخش های این رویداد بود.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.