تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دولت و کادر درمان و شخص رییس جمهور در واکسیناسیون گسترده و مقابله با بیماری کرونا و مهار این بیماری جای تقدیر و تشکر دارد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا با اشاره به صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور گفت: این موفقیت مرهون تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمان کشور است.

وی افزود: مهار بیماری کرونا و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری در کشور نتیجه پیگیری‌های مجدانه دولت و شخص رئیس جمهور و کادر درمان کشور است.

عضو هیات‌ رئیسه مجلس اظهار داشت: ‌آیت‌الله رئیسی شخصاً در تماس با روسای جمهور کشورهای مختلف از جمله چین، زمینه را برای واردات واکسن به کشور فراهم کرد و ما در همین مدت کوتاه دیدیم که هم واکسن به کشور وارد شد و هم توانستیم به موفقیت در تولید واکسن دست یابیم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد:دولت قبلبا بیان این دلیل که به اف‌ای‌تی‌اف نپیوسته‌ایم و نمی‌توانیم واکسن به کشور وارد کنیم، موضوع را پیگیری نمی‌کردند اما پیگیری‌های دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی نشان داد که می‌توان بدون پیوستن به اف ای تی اف هم واکسن تولید و هم وارد کرد.