سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مناطق روستایی و مرزی و حاشیه شهرهای بزرگ استان تشکیل شد.

غلامعلی کرمی نیاز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی، افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی است.

وی با بیان اینکه عدالت تربیتی پررنگ ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی به شمار می رود، گفت: قرارگاه جهادی اسفند ۱۴۰۰ در سطح وزارت راه انداری و فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با اشاره به وظایف قرارگاه جهادی استان اظهار داشت: شناسایی و اولویت بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های دولتی -غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه های جهادی استان و منطقه برای دسترسی به جامعه هدف از جمله وظایف این قرارگاه است.

 کرمی نیاز همچنین احصای مسائل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان، ارائه گزارش های مستند و تحلیلی به قرارگاه جهادی مرکزی هر سه ماه یکبار را از دیگر وظایف این کارگروه اعلام کرد.

به گفته وی  قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرده و دبیرخانه استانی آن در معاونت آموزش ابتدایی مستقر است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.