بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان از امروز گفت: اجرای این برنامه باعث صرفه‌جویی ۶ تا ۱۰ مگاوات در مصرف برق استان می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، مهدی دادگر در حاشیه جلسه مدیریت پیک بار تابستانه که به‌صورت ویدئوکنفرانس با شرکت توانیر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آغار فصل گرما و ورود سامانه‌های سرمایشی به شبکه برق، پیش‌بینی می‌شود که با ناترازی بین تولید و مصرف برق در کشور مواجه باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه مشترکان خانگی، صنایع و کشاورزان برای گذر از پیک بار تابستان گفت: با توجه به تجربه خوب سال‌های گذشته و مصوبه هیات دولت و ابلاغیه استانداری خراسان جنوبی، به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار ساعت کاری همه دستگاه‌های اجرایی استان از امروز ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور امسال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: تخصیص پاداش به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و کارخانه‌های استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

وی همچنین از پایش مصرف برق ادارات توسط بازرسان شرکت برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.