تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در سفر امسال رییس جمهور به خراسان رضوی، مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرحهای آبخیزداری و بیابان‌زدایی این شهرستان مصوب شد که به محض تخصیص این اعتبارات، عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

علیرضا قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم می‌تواند ما را در پیشبرد برنامه‌های کوتاه و بلند مدت یاری کند.
وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های منابع طبیعی و نیز نقشه پوشش گیاهی، وسعت عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ۲۵۵ هزار هکتار شامل هزار هکتار جنگل‌ در مناطق خشک و نیمه خشک از گونه‌های ارس، بنه، بیشه‌زار و درختچه‌زار، ۲۴۴ هزار هکتار مراتع و ۱۰ هزار هکتار بیابان در جنوب شهر تربت‌حیدریه است که جزء کانون بحران فرسایش بادی است.
رییس اداره منابع طبیعی تربت‌حیدریه گفت:۷۰ درصد از مساحت این شهرستان را عرصه‌های منابع طبیعی در برگرفته و مساحت حوضه‌های آبخیز این خطه ۲۷۵ هزار هکتار شامل ۵۰ حوزه اصلی و فرعی است.

قادری افزود: در راستای انجام وظایف قانونی از ابتدای امسال ۱۰ فقره پرونده تخلف و تصرف اراضی و هفت فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در مراتع، تنظیم و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.