تهران- ایرنا- ۹ اتحادیه و جمعی از بیمارستان‌های فرانسه از کارکنان پرستاری خود خواستند تا امروز (سه شنبه) با هدف افزایش حقوق و دستمزدها دست به تجمع بزنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، برگزاری این تجمع در حدود ۵۰ شهر فرانسه پیش‌بینی شده است.

روزنامه لوموند نیز نوشت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به شرایط حاکم بر سیستم سلامت این کشور روز سه شنبه ۳۱ ماه می اعلام کرده بود که باید یک "انقلاب جمعی واقعی" در نظام سلامت فرانسه رخ دهد.

امانوئل مکرون برای حل مشکلات این حوزه یک "ماموریت اضطراری" یک ماهه را برای تشخیص بحران در خدمات اورژانس بیمارستانی و ارایه پیشنهادها و راه حل‌هایی برای واکنش به آن، مطرح کرد؛ طرحی که فعالان این حوزه منتظر نتایج آن نماندند و نخستین تجمعات در مخالفت با این وعده را برای امروز برنامه‌ریزی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود که معترضان پاریس در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی (۱۶ به وقت تهران) مقابل ساختمان وزارت بهداشت فرانسه تجمع کنند.

مشابه این اقدام در بیمارستان‌های شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش انجمن «خدمات فوریت‌های پزشکی در فرانسه» Samu-Urgences de France در پایان ماه می به دلیل کمبود پرستار، دست کم ۱۲۰ سرویس مجبور شدند فعالیت خود را محدود کنند یا برای این شرایط آماده شوند.

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در مصاحبه‌ای با مطبوعات محلی در تشریح شرایط حاکم بر این حوزه، وعده داد که هرچه سریعتر تصمیمات اضطراری را اتخاذ کند اما مخالفان سخنان مکرون، این وعده را یک ترفند برای به تعویق انداختن تصمیمات برای پس از انتخابات قانونگذاری در تاریخ ۱۲ و ۱۹ ژوئن، ارزیابی و سیستم حال حاضر فرانسه را "در وضعیت فاجعه بار"، ارزیابی می‌کنند.

مخالفان طرح مکرون برای افزایش فشار بیشتر بر دولت، قصد دارد یک جنبش اعتصابی را در بخش اورژانس این کشور تا پیش از تابستان راه‌اندازی کنند.