به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز سه شنبه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان در سنندج اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان روزهای اول پیروزی انقلاب بارها به عدالت آموزشی برابر توجه شده و توصیه های لازم صورت گرفته است.
وی افزود: در سطح اجرا، مسوولان و متولیان امر به عنوان عوامل اجرایی به طور کامل به این موضوع ورود پیدا نکرده اند، ضمن اینکه توجه به محرومین و برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و توجه به مناطق محروم از تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ایجاد قرارگاه جهادی را از برنامه های اولویت دار وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در اجرای این مهم، تلاش میشود در حد امکان، فاصله ایجاد شده در بین مدارس از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مختلف کاهش پیدا کند.
وی یادآور شد: هدف از اجرای قرارگاه جهادی، تلاش جمعی به منظور بهره گیری از ظرفیتهای درون و برون دستگاهی در قالب کارگروههای مختلف با مشارکت اعضا به منظور کاهش فاصله ها و برخورداری از امکانات برابر است.
ناظمی جلال ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزش و پرورش را نیازمند همراهی دستگاه ها و مشارکت خیرین دانست.
ایجاد قرارگاه جهادی عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت است
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد قرارگاه جهادی عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: بدون توسعه آموزش و پرورش، هیچ توسعه ای امکانپذیر نیست و توسعه باید همراه با عدالت باشد.
غلامعلی کرمی نیاز افزود: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوه های عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است.
وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در استان اضافه کرد: نقش اصلی این قرارگاه نیاز سنجی، امکان سنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت های سایر نهادها و سازمان های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با بسیج تمامی امکانات و ظرفیتهای درونی و بیرونی آموزش و پرورش، فعالیت های جهادی محرومیت زدایی آموزشی و تربیتی را به گونهای راهبری می نماید که تا پایان دولت سیزدهم تمامی دانش آموزان مناطق مرزی عشایری و روستایی از معلم با کیفیت و کلاس درس استاندارد برخوردار باشند.
قرارگاه جهادی تکمیل کننده فعالیت های پروژه مهر است
سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: ایجاد قرارگاه جهادی تکمیل کننده فعالیتهای پروژه مهر به منظور پر کردن خلاءهای ایجاد شده است و در قالب این قرارگاه باید به مدارس روستایی و حاشیه شهرها توجه جدی شود.
طیب سالاروندیان توجه به مولفه های مهم در تخصیص نیروی انسانی، نقل و انتقالات فرهنگیان، جلوگیری از ترک تحصیل به خصوص در مناطق روستایی و مرزی، رصد و پیگیری ویژه این اقدامات و پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم را از جمله فعالیت های لازم در این زمینه اعلام کرد.
استان کردستان ۳۰۰ هزار دانشآموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.