سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هم اکنون از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بین مدارس نقاط مختلف سطح شهر و روستای استان، تفاوت هایی وجود دارد که با اجرای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، این فاصله تا حد امکان کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز سه شنبه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان در سنندج اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان روزهای اول پیروزی انقلاب بارها به عدالت آموزشی برابر توجه شده و توصیه های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در سطح اجرا، مسوولان و متولیان امر به عنوان عوامل اجرایی به طور کامل به این موضوع ورود پیدا نکرده اند، ضمن اینکه توجه به محرومین و برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و توجه به مناطق محروم از تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ایجاد قرارگاه جهادی را از برنامه های اولویت دار وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در اجرای این مهم، تلاش می‌شود در حد امکان، فاصله ایجاد شده در بین مدارس از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مختلف کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: هدف از اجرای قرارگاه جهادی، تلاش جمعی به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های درون و برون دستگاهی در قالب کارگروه‌های مختلف با مشارکت اعضا به منظور کاهش فاصله ها و برخورداری از امکانات برابر است.

ناظمی جلال ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی آموزش و پرورش را نیازمند همراهی دستگاه ها و مشارکت خیرین دانست.

ایجاد قرارگاه جهادی عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت است

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد قرارگاه جهادی عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: بدون توسعه آموزش و پرورش، هیچ توسعه ای امکانپذیر نیست و توسعه باید همراه با عدالت باشد.

غلامعلی کرمی نیاز افزود: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوه های عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در استان اضافه کرد: نقش اصلی این قرارگاه نیاز سنجی، امکان سنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت های سایر نهادها و سازمان های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های درونی و بیرونی آموزش و پرورش، فعالیت های جهادی  محرومیت زدایی آموزشی و تربیتی را به گونه‌ای راهبری می نماید که تا پایان دولت سیزدهم تمامی دانش آموزان مناطق مرزی عشایری و روستایی از معلم با کیفیت و کلاس درس استاندارد برخوردار باشند.

قرارگاه جهادی تکمیل کننده فعالیت های پروژه مهر است

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: ایجاد قرارگاه جهادی تکمیل کننده فعالیت‌های پروژه مهر به منظور پر کردن خلاء‌های ایجاد شده است و در قالب این قرارگاه باید به مدارس روستایی و حاشیه شهرها توجه جدی شود.

طیب سالاروندیان توجه به مولفه های مهم در تخصیص نیروی انسانی، نقل و انتقالات فرهنگیان، جلوگیری از ترک تحصیل به خصوص در مناطق روستایی و مرزی، رصد و پیگیری ویژه این اقدامات و پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم را از جمله فعالیت های لازم در این زمینه اعلام کرد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.