تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در نمایشگاه دایمی فناوری‌های ایران‌ساخت گفت: شرکت‌های خلاق پرچمدار میدان مبارزه فرهنگی هستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری که روز دوشنبه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در بازدید از دستاوردهای منتخب شرکت های خلاق، دانش بنیان و توانمندی خانه های خلاق و نوآوری همراهی می کرد، افزود: باید در پژوهش های علمی به این نکته توجه داشته باشیم که ارزش ها، سنت ها و داشته های فرهنگی مان را وارد زندگی کنیم، این کار هم نیازمند استفاده از یک سازوکار ویژه است.

وی افزود: این ساختار ویژه به نیروهای توانمند به عنوان اصلی ترین دارایی نیازمند است و نوآوری نیز از جوانان دانش آموخته و خلاق حاصل می شود که قرار است سربازان خط مقدم فرهنگ و سنت‌های جامعه شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: ساختار بخش خصوصی در قالب شتابدهنده و خانه های خلاق و نوآوری بخش خصوصی می توانند این ایده ها را به محصول، ارزش افزوده و اشتغال بدل کنند.

ستاری تصریح کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه هم، مهم ترین دارایی محسوب می شود. در این رویکرد ساختاری برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تعریف شده که چند برابر دولت در پژوهش سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: خانه های صادراتی ایران ساخت یا آی هیت ساختار نوآورانه ای است که می تواند به عنوان یک الگو در حوزه خلاق و فرهنگی پیاده سازی شده و منشا بسیاری از تحولات در عرصه بین المللی شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار داشت: این مسیر و روش، اثرگذاری خود را ثابت کرده و ما به طور کامل آمادگی داریم حمایت های لازم را صورت دهیم. در حوزه های فرهنگی از حجاب و عفاف  فیلم وانیمیشن تا صنایع خلاق و گیم و پویانمایی، باید نیروی انسانی خلاق تربیت کنیم تا سربازان این میدان مبارزه فرهنگی باشند.

ستاری تاکید کرد: جوانان ثابت کردند می توانند بر اساس فرهنگ ملی و ارزش های اسلامی محصولاتی تولید کنند که مردم جامعه متقاضی آنها هستند. در این راه آماده ایم از حضور بخش خصوصی و ایجاد این تحولات با سکان‌داری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شکل دهی به خانه های خلاق ونوآوری  حمایت کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت، تفاهمنامه همکاری با محوریت توسعه صنایع خلاق فرهنگی امضا کردند.