بجنورد- ایرنا- واژگونی تیبا، چهار مجروح برجای گذاشت، سه کلاهبردار حرفه‌ای در چنگال پلیس، دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی و کشف بیش از ۵۰۰ کیلوگرم آهن سرقتی در شیروان از جمله اخبار کوتاه حوزه نیروی انتظامی خراسان شمالی است.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی بجنورد گفت: در پی اعلام یک فقره واژگونی سواری تیبا در محور روستای "ارکان به بجنورد" سریعاً عوامل انتظامی و پلیس‌راه به محل اعزام شدند.

سرهنگ مسعود وحیدی افزود: با حضور ماموران در صحنه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد بر اثر واژگونی سواری تیبا، چهار نفر از سرنشینان خودرو مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان پلیس‌راه، بی‌احتیاطی راننده مهم‌ترین دلیل بروز این حادثه بود.

 سه کلاهبردار حرفه‌ای در چنگال پلیس

فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و رصدهای انجام‌شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مانه و سملقان، فردی که با لباس روحانیت به همراه دو نفر دیگر در روستای "خرمده" اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کردند، شناسایی و بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ مهدی مهران فر با اشاره به اینکه در بررسی‌های انجام‌شده مشخص می‌شود که این افراد با معرفی خود به عنوان نماینده دفتر مقام معظم رهبری و سازمان دیوان محاسبات کشوری از مردم کلاهبرداری می‌کردند، افزود: با تلاشی که در این رابطه صورت گرفت، مشخص شد که این افراد دارای سوابق کیفری متعدد ازجمله کلاهبرداری، سوءاستفاده از لباس روحانیت و حمل مواد مخدر به  هشت سال زندان محکوم‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه این افراد دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل شدند، تصریح کرد: ۱۰ نفر از شهروندان به عنوان شاکی به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه و از متهمان اعلام شکایت کردند.

وی افزود: متهمان از شهروندان ۳۰۰ میلیون ریال کلاه‌برداری کرده بودند،که درنهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی 

فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: همچنین در پی رصد و پایش فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی و شایعه‌پراکنی، اقدام به انتشار مطالب کذب به انگیزه افزایش دنبال کننده و کسب درآمد از طریق تبلیغات می‌کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

 سرهنگ مهران فر افزود: با توجه به حساسیت موضوع و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم که یک خانم حدودا ۳۰ ساله بود در این شهرستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

کشف بیش از ۵۰۰ کیلوگرم آهن سرقتی در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان گفت: در پی وقوع سرقت از کارخانه الیاف و اسفنج شهرستان که مخروبه و در حال تخریب باقی‌مانده است.

سرهنگ مجید یگانه پور با اشاره به اینکه ماموران در این رابطه سه نفر سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، افزود: در بازرسی از محل اختفای سارقان ۵۰۰ کیلوگرم آهن‌ به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال کشف شد.

وی گفت:متهمان درنهایت بعد از اعتراف به بزه ارتکابی خود، برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.