مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی در راستای رونق و توسعه رسته خود اقدام کنند.

ناصر صدفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیانی که دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستند برای گرفتن تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به اداره میراث فرهنگی شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برای هنرمندان واجد شرایط که از اداره میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند میزان تسهیلات بسته به طرح شناور خواهد بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: این تسهیلات با بهره بانکی ۱۰ درصد و زمان بازپرداخت ۵ ساله برای تداوم فعالیت‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

صدفی اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۱۹ پرونده به فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پرداخت شد.

وی یادآور شد: ایجاد زنجیره کامل از تامین مواد اولیه تا تولید و فروش در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان واجد شرایط است.

صدفی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر بر نحوه فعالیت هنرمندان صنایع دستی انجام می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون ۳۵۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی به صورت انفرادی و گروهی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مهاباد یکی از قطب‌های مهم رشته‌های مختلف صنایع دستی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.