بوشهر -  ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: امسال بازگشت ۱۷ واحد تولیدی صنعتی راکد این استان به چرخه تولید در دستور کار است.

سید حسین حسینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در این ارتباط در ۲ ماه نخست سال جاری یک واحد تولیدی صنعتی راکد در این استان فعالیت خود را از سر گرفته است و مشکلات سایر واحدها به ترتیب بررسی و اقدام لازم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته احیای ۱۹ واحد صنعتی استان بوشهر پیش‌بینی شده بود که به طور کامل محقق شد و این واحدها اکنون در حال فعالیت تولیدی هستند.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر اضافه کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید در سال گذشته ۳۱۴ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال بود که برای ۳۱۹ نفر اشتغال‌زایی کردند.

حسینی توضیح داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مجموعه شهرک صنعتی به مشکلات این شرکت‌ها می‌پردازد و مانند پلی میان شرکت‌های راکد و دستگاه‌هایی مانند بانک، بیمه‌ها، امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌ها عمل  و برای حل مسائل آنها تسهیلگری می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی بوشهر عنوان کرد: بیشترین مشکلات واحدهای راکد مساله سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: مشکل تامین سرمایه در گردش سبب می‌شود تا شرکت‌ها نتوانند برای خرید مواد اولیه و تولید مداوم اقدام کنند و خرید ماده اولیه به فروش موکول می‌شود.

حسینی اضافه کرد: جذب بازار برای محصولات تولید شده نیز یکی دیگر از مشکلات این واحدهای تولیدی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد و ۳۴۷ واحد در آنها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت این واحدهای تولیدی پنج هزار و ۱۳۵ اشتغال را برای استان بوشهر به همراه داشته است.