مشهد- ایرنا- چهار کتاب تفسیر سوره های حمد، بقره، حشر و جمعه رهبر معظم انقلاب طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی روز چهارشنبه  در خصوص این کتابهای تفسیری گفت: کتاب تفسیر سوره جمعه، متن ویراسته جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسوولیت ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هشت نوبت از اواخر سال ۱۳۶۱ تا اردیبهشت ۱۳۶۲ ایراد شده است.

حجت الاسلام مجتبی صابری افزود: تفسیر سوره حمد نیز مربوط به دوران رهبری معظم‌له است که با حضور دانشجویان از پانزدهم اسفند ۱۳۶۹ تا هجدهم اردیبهشت ۱۳۷۰ در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شده است و این کتاب، برآیند جلسات مذکور است که به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

وی ادامه داد: جلسات تفسیر سوره حشر نیز در دوران ریاست جمهوری معظم‌له در ۱۰ جلسه از هجدهم تیرماه تا بیست‌ وسوم مهرماه ۱۳۶۲ برگزار شده بود و کتاب حاضر، متن ویراسته نشستهای یاد شده است و تفسیر سوره بقره نیز مربوط به ۲۵ آیه از این سوره مبارکه است که در مهرماه سال ۱۳۷۰ تفسیر شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور هم در این مراسم گفت: در حال حاضر قرآن کریم به صورت دکور و نمایشی و یا مناسبتی در زندگی ما حضور دارد و استفاده از آن در مراسم احیا، عقد و عروسی، مراسم ختم یا مناسبتهای رمضان و تابستان خلاصه شده است در حالی که باید قرآن در متن زندگی باشد.

حجت الاسلام محسن قرائتی افزود: افراد بسیاری داریم که از دانشگاههای حوزوی فارغ التحصیل شده اند این افراد نباید در تابستان ها بیکار باشند و باید دین را به صورت چهره به چهره با کودکان و اطرافیان خود تبلیغ کنند.

وی با بیان این که در ارشاد و امر به معروف، سن و سال و عدد شرط نیست افزود: در قرآن کریم آمده که یک نفر می‌تواند یک جمع را توصیه و ارشاد کند همچنین در امر به معروف و ارشاد باید از منکرات اصلی شروع کرد.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: در بسیاری از موارد به توصیه های قرآنی عمل نکرده ایم مثلا در خصوص زکات که ۳۲ مرتبه در قرآن بیان شده است حتی یک ساختمان کاه‌گلی هم نداریم اما برای حج که یک مرتبه در قرآن بیان شده یک ساختمان ۱۴ طبقه داریم.

قرائتی افزود: تفسیر قرآن اگر نقل اقوال و بیان احتمالات باشد جاذبه ندارد و باید به گونه ای باشد که خواص بپسندند و عوام بفهمند.