تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون گلف گفت: فدراسیون از متولیان امر و تصمیم سازان و تصمیم گیران توقع مالی ندارد و فقط پیگیر کسب مجوز احداث آکادمی است تا بتوانیم در مسیر توسعه و تحول قدم گذاشته و گام محکمی در مسیر آموزش گلف در سطح قهرمانی و همگانی برداریم.

حمید عزیزی در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات پیش روی ملی‌پوشان گلف و مینی گلف، اظهار داشت: فدراسیون جهانی گلف مسابقات جهانی مینی گلف آلمان در رده بزرگسالان را به سال بعد منتقل کرد و امسال در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. به همین دلیل انجمن مینی گلف تصمیم گرفت تا ورزشکاران را به مسابقات قهرمانی آسیا تایلند(در اوایل پاییز امسال) اعزام کند.

وی افزود: در مسابقات جهانی گلف فرانسه نیز شرکت می‌کنیم و هر کشور می‌تواند سه بازیکن داشته باشد. مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کردیم و نتایج آن مشخص شده و به‌زودی نیز اردوی تیم ملی تشکیل می‌شود و تعدادی از بازیکنان دعوت خواهند شد و در نهایت با تصمیم کادر فنی سه بازیکن اعزامی مشخص می‌شوند.

رئیس فدراسیون گلف با اشاره به اینکه مسابقات لیگ از اوایل پاییر آغاز می‌شود، گفت: امیدوارم مانند سال گذشته لیگ پربار و حساسی داشته باشیم.

وی یادآور شد: از هجدهم خرداد نیز ثبت نام مجمع انتخاباتی فدراسوین گلف که سیزدهم مهر برگزار می‌شود، آغاز شده است و هنوز زمان دارم تا برای ثبت نام تصمیم بگیرم.

عزیزی خاطرنشان کرد: انتظار فدراسیون گلف این است تا در رشته اصلی گلف و تابعه آن توسعه ایجاد شود. با امکاناتی که تاکنون در اختیار داشتیم نیاز به تحول داریم. تنها زمین چمن گلف کشور در مجموعه ورزشی انقلاب واقع شده و فقط منحصرا یک راه برای تحول داریم و آن ایجاد آکادمی ملی گلف فدراسیون جمهوری اسلامی در جوار زمین چمن گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران است.

وی ادامه داد: بدین منظور فدراسیون گلف توقع مالی از متولیان امر و تصمیم سازان و تصمیم گیران ندارد و فقط پیگیر کسب مجوز احداث آکادمی است تا بتوانیم در مسیر توسعه و تحول قدم بزنیم و گام محکمی برای آموزش گلف در سطح قهرمانی و همگانی برداریم. از نکات قابل توجه آکادمی گلف این است که این زمین چمن تنها زمین متعلق به همه کشور و سرمایه ملی است. با شرایط فعلی این سرمایه ملی فقط در اختیار تعداد محدودی از بازیکنان تهرانی است و با احداث آکادمی فرصت استفاده از این سرمایه ملی برای همه استان‌ها از سیستان و بلوچستان تا خوزستان متوازن‌تر می‌شود.