تهران- ایرنا- طراح دکور سریال «ستایش ۳» گفت: در فصل دوم سریال «وضعیت زرد» تلاش شد تا با مشاهده سریال‌های موفق و مشورت با کسانی که قبلاً در این زمینه کار کرده بودند، به فضای مورد نظر کارگردان نزدیک شویم.

مهدی سعیدی، طراح دکور، صحنه و لباس فصل دوم سریال وضعیت زرد، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، به پارامترهای و ویژگی های طراحی صحنه فصل دوم سریال وضعیت زرد اشاره کرد و گفت: به دلیل حضور چهار شخصیت با شغل‌های متفاوت در فضایی شبیه به یک خبرگزاری تلاش کردیم تا از فضاهای داخلی استفاده بهینه کنیم.

وی ادامه داد: کار دیگری که در دکور انجام دادیم این بوده که نود درصد دکورمان پرتابل و قابل حرکت هست؛ برای میزانسن‌های کارگردان و گرفتن پلان های بهتر با دوربین های مفیدتر از پلان های حرکتی که عمدتا در خبرگزاری داریم، استفاده کرده‌ایم. 

سعیدی به جلسات طراحی دکور پیش از ساخت اشاره کرد و افزود: ایده طراحی دکور فصل دوم را پس از خوانش فیلمنامه و تماشای فصل اول ارائه دادیم و با همفکری تهیه کننده و کارگردان و نویسنده کار به جمع بندی رسیدیم و پس از سه بعدی سازی کار به سراغ طراحی و ساخت کار رفتیم.

وی با اشاره به مدت زمان ساخت و طراحی دکور فصل دوم سریال وضعیت زرد، گفت: به صورت مفید در ۳۰ جلسه، حدود یک ماه از طراحی سه بعدی تا چیدمان و آماده سازی دکور برای فیلمبرداری زمان گذاشتیم.

سعیدی با بیان این که در دکورهای داخلی وضعیت زرد ما به یک فرم سیتکامی اشاره کرده ایم، اظهار داشت: در این مسیر دکور را به نحوی طراحی کردیم که رنگ ها خیلی متضاد نباشند و به سمت استودیویی شدن نرود و در این مسیر تلاش کردیم که با توجه به شخصیت ۴ بازیگر اصلی‌مان در هر قسمت از دکور تعریف جداگانه‌ای از طریق فضا سازی، چیدمان، رنگ و نور برایشان طراحی کنیم. 

وی با اشاره به تجربه خود در طراحی دکور سریال‌هایی نظیر دودکش  ستایش ۳، باخانمان و فضای درام حاکم بر این کار ها گفت: در فصل دوم سریال وضعیت زرد تلاش شد تا با مشاهده سریال‌های موفق و مشورت با کسانی که قبلاً در این زمینه کار کرده بودند، به فضای مورد نظر کارگردان نزدیک شوم.

سعیدی به تفاوت دکور فصل نخست و فصل دوم سریال وضعیت اشاره کرد و افزود: در فصل یک بخش‌هایی از دکور ما ثابت بود، به همین دلیل مقداری در میزانسن و دکوپاژ کار محدود می‌شد اما دکور در فصل دو قابل جابجایی بود و پلان هایی داشتیم که به واسطه محدودیت هایی که دکور ندارد قابلیت این را داشت که خلاقیت بیشتری در آن به کار رود.