نیویورک – ایرنا- همزمان با افزایش قیمت ها و تورم بی سابقه در آمریکا، بیکاری نیز در این کشور به رغم برداشتن محدودیت های کرونایی در حال افزایش است.

شبکه ای بی سی نیوز آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد هفته گذشته تعداد بیشتری از آمریکایی ها  برای استفاده از کمک های بیکاری دولت اقدام کردند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که در هفته گذشته حدود ۲۷ هزار نفر برای استفاده از کمک ها بیکاری دولت این کشور اقدام کرده اند که به این ترتیب درخواست ها برای بیکاری در این کشور به ۲۲۹ هزار نفر رسیده است.

این بالاترین تعداد درخواست کمک بیکاری در آمریکا از اواسط ماه ژانویه سال جاری تاکنون است.

بر اساس داده های وزارت کار آمریکا حدود یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر در این کشور بیکار بوده و از کمک های دولتی در این زمین استفاده می کنند.

هفته گذشته، دولت گزارش داد که کارفرمایان آمریکایی حدود ۳۹۰ هزار شغل جدید در ماه مه ایجاد کرده اند.

بر اساس این گزارش، اگرچه تعداد درخواست های کمک های بیکاری در آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته اما امنیت شغلی در این کشور پس از گذشت دو سال از آغاز کرونا، به سطح قبل از همه گیری رسیده است.

این در حالی است که جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با کمیته مالی سنا اعلام کرد: تورم در این کشور در "سطح غیر قابل قبولی" قرار دارد اما این مشکل مختص آمریکا نیست.  جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اوکراین بر قیمت انرژی و مواد غذایی در سطح جهان تأثیر می‌گذارد. ما تنها کشوری نیستیم که تورم را تجربه می‌کنیم. این تورم تقریباً در هر کشور توسعه یافته در سراسر جهان قابل مشاهده است. 

وزیر خزانه داری آمریکا پیش از آن نیز اعتراف کرده بود که وی و سایر مقامات دولت بایدن، در پیش بینی تورمی که در انتظار اقتصاد این کشور بوده مرتکب خطای محاسباتی شده و آن را دست کم گرفته اند.

به گزارش نیوزویک، وزیر خزانه داری آمریکا در یک گفت‌وگوی خبری اعتراف کرد که شخص وی به همراه سایر مقامات دولت «جو بایدن» دچار اشتباه محاسباتی در پیش بینی شدت تورمی شده اند که اقتصاد آمریکا پس از همه گیری ویروس کرونا تجربه کرده است.

در همین حال، جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا در پی افزایش تورم در کشورش که در طول ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، وعده داد که تورم در ایالات متحده کاهش خواهد یافت.

وزیر بازرگانی آمریکا حدود یک سال پیش هم ادعا کرده بود تورم در آمریکا موقتی است.