پاکدشت - ایرنا - رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پاکدشت گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر عملکرد واحدهای مشاور املاک، پنج واحد فاقد پروانه در این شهرستان پلمب شد.

جواد سیری روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح برخورد با واحدهای مشاور املاک غیرمجاز به عنوان یکی از مطالبات مردمی از ابتدای خردادماه امسال در مناطق مختلف شهری و روستایی آغاز شده و طی آن واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه شناسایی و با آنان برخورد شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یکهزار و ۱۰۰ واحد مشاور املاک در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند که با اجرای این طرح ۱۲۰ واحد غیرمجاز فاقد پروانه شناسایی و با پلمب ۶۶ واحد غیرمجاز، برای هر یک از آنان پرونده تخلف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی تشکیل شد.
وی افزود: در هفته گذشته نیز بازرسین این اتحادیه با پلمب ۵ واحد غیرمجاز فاقد پروانه، از فعالیت آنان جلوگیری کردند.
سیری با بیان این که ۳۵۰ فقره پروانه کسب مشاوران املاک در دست اقدام است اظهار داشت: به دنبال افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره بها، تعداد گشت‌های بازرسی افزایش یافته و با متخلفین برخورد جدی می‌شود.
رئیس اتحادثه مشاورین املاک پاکدشت رعایت نکردن نرخ کارشناسی، ایجاد نرخ‌های کاذب و انجام معاملات صوری و نارضایتی شهروندان از عمده تخلفات واحدهای مشاور املاک این شهرستان یاد کرد.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.