سنندج - ایرنا - امام جمعه موقت سنندج گفت: قدرت‌های غربی و دشمنان از راه‌هایی همچون ساخت فیلم به دنبال اسلام هراسی هستند اما برخلاف خواسته دشمنان، هر روز شاهد پیوستن تعداد زیادی از غیرمسلمانان به اسلام هستیم و این مهم نشان از بزرگی دین اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج به ساخت فیلم عنکبوت مقدس و نمایش آن در جشنواره کن اشاره کرد و گفت: هدف از ساخت این فیلم، اهانت به ائمه و رسول خدا(ص) است ولی دشمنان بدانند با این کارها هیچگاه از ارزش‌های پیامبر و بزرگی اسلام کاسته نخواهد شد.

وی افزود: تولیدکنندگان این فیلم و اهانت‌کنندگان به پیامبر اکرم(ص)، می‌خواهند غیرت و همت مسلمانان را امتحان کنند اما اعلام می‌کنیم که تا آخرین نفس از اسلام و رسول‌الله دفاع می‌کنیم.

ماموستا خالدی از دشمنان خواست پا روی احساسات مسلمانان نگذارند و ادامه داد: بدخواهان اسلام بدانند که اگر می‌خواهند با ساخت فیلم اسم و شخصیت مبارک را بی‌ارزش کنند، اشتباه می‌کنند، چراکه خداوند نام محمد(ص) را چنان بزرگ کرده است که هیچ انسانی قادر به تحقیر آن شخصیت عظیم نیست.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: تا زمانی که مسلمانان روی کره خاکی باقی بمانند، با تمام وجودشان از نام اسلام و پیغمبر نور و رحمت دفاع و جانشان را در این راه تقدیم خواهند کرد.

ماموستا به آیات ۳۲ تا ۳۵ سوره محمد اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در این آیات به دشمنان دین در صدر اسلام و بدخواهان امروز آن، هشدار داده که اگر می‌خواهند در برابر آخرین فرستاده پروردگار بایستید یا جبهه اسلام را شکست دهند، هیچگاه موفق به این کار نخواهند شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز سخنران پیش از خطبه‌ها نیز اظهار داشت: بین همه مسلمانان و حتی برخی اندیشمندان و آزادی خواهان سایر ادیان، اهل بیت همیشه مرجع خواسته‌های مردم بوده اند.

حجت‌الاسلام سعید عسگری عشق و علاقه اهل سنت به اهل بیت را زبانرد خاص و عام دانست و افزود: به طور قطع دشمنان به دنبال ایجاد توطئه و تفرقه بین مذاهب اسلامی هستند که البته با آگاهی و هوشیاری مردم محقق نشده و نخواهد شد.

وی از هتک حرمت و بی‌احترامی کاربران در فضای مجازی به اعتقادات یکدیگر انتقاد کرد و یادآور شد: درد امروز جامعه ما، جنایات و بردن آبروی مردم در فضای مجازی است که نیازمند فرهنگ‌سازی و کنترل رفتار کاربران است، البته گذشت از خطای دیگران، از ویژگی‌های انسان مسلمان و کریم است.

امروز همچنین، حکم انتصاب سه ساله امام جمعه موقت سنندج از جانب نماینده ولی فقیه در کردستان به طور رسمی به ماموستا معروف خالدی ابلاغ و تقدیم شد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.