آبادان - ایرنا - امام جمعه خرمشهر گفت: کشورهای اروپایی با صدور قطعنامه‌ ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نزد مردم ما ارزشی ندارد، نشان دادند به دنبال حل و فصل مسایل نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت بیان کرد: شورای حکام انرژی اتمی در حالی قطعنامه صادر کرد که ایران حسن نیت خود را نشان داده است.

وی افزود: ایران اسلامی بیشتر از وظایف خود قوانین و تعهدات آژانس را رعایت کرده و صدور این قطعنامه نشان داد که کار آژانس فنی نیست و بیشتر سیاسی کاری است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت:مردم از  مسوولان انتظار دارند ذره‌ای از حقوق ملت عقب نشینی نکنند و هر اقدام دشمن را به گونه‌ای پاسخ دهند که پیشمان کننده باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: توصیه‌های هفتگانه رهبری که هر کدام بحث گسترده‌ای را در برمی‌گیرد باید تبیین شود و نسبت به تحقق این توصیه‌ها برنامه داشته باشیم.

 امام جمعه خرمشهر با تشریح برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: دشمن درصدد هویت‌زدایی از انقلاب اسلامی است و برخی در لباس خودی اقدام به اینکار می‌کنند.

وی با بیان نظر رهبرمعظم انقلاب در خصوص تحریف اندیشه امام خمینی(ره)، دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن علیه کشور افزود:یکی از اقدام‌های دشمن ایجاد جنگ روانی، دورغ پردازی و دامن زدن به شایعات است در حالی که کشور در حال پیشرفت است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت: دشمن درصدد تخریب مسوولان انقلابی وظیفه شناس است در حالی که دولت سیزدهم دولت انقلابی و مردمی است و پشتیبان دولت انقلابی مردم هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر با تسلیت حادثه دردناک خروج قطار در مسیر مشهد - یزد افزود: دلیل وقوع این حادثه باید به سرعت بررسی و مسببان آن شناسایی و با اشخاص خاطی برخورد شود.

امام جمعه خرمشهر به حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل آبادان و جانباختن جمعی از شهروندان آبادان و خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: با خاطیان و مسببان این حادثه باید در کمترین مدت برخورد شود.

حجت‌الاسلام عادل‌پور همچنین با بیان اینکه افرادی فقط در فضای مجازی هنجارشکنی می‌کنند از دستگاه قضایی خواست تا به جد به مسایلی که عفت عمومی جامعه را خدشه دار می‌کند ورود کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به قطع برق در روزهای گرم تابستان و تشکر از مسوولان اداره برق که در شدت گرما درصدد رفع مشکلات شبکه هستند گفت:سرقت‌ کابل‌ها و مصرف بی رویه برق از علل ناپایداری شبکه است.

امام جمعه خرمشهر افزود: مسوولان اجرایی و قضایی باید با پدیده سرقت سیم و کابل و درب منهول در خرمشهر برخورد جدی انجام دهند.