به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز شنبه به نقل از علیرضا قاریقرآن افزود: برای توسعه و نوسازی این راهها نیاز به تأمین اعتبارات بهموقع است اما واکاوی اعداد و ارقامی که در سالهای گذشته مصوب شد نشان میدهد که این اعتبارات نهتنها کافی نبوده بلکه در تخصیص آن نیز با مشکل مواجه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: طرحهای کلانی در سالهای گذشته در حوزههای مختلف آغازشدهاند که در این سالها به دلیل کمبود اعتبارات و مضایق به مرحله تکمیل و بهرهبرداری نرسیده و نیمهتمام باقیماندهاند و این روند در صورت ادامه موجب افزایش چندین برابری هزینهها خواهد شد.
وی اضافه کرد: این استان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومترمربع ۶.۵ درصد خاک کشور رادار است که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۰ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان درزمینهٔ حملونقل و حوزه شهری است.
قاری قرآن خاطرنشان کرد:برای تحلیل وضعیت کنونی و اقدامات انجامشده درزمینهٔ طرحهای عمرانی این ادارهکل باید به شناخت درستی از واقعیتها رسید چراکه در عرصه فعالیتهای عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه سازوکارهای تصمیمگیری کلان، قوانین و مقرت مربوطه و همینطور وضعیت شاخصهای مهم اقتصادی کشور نقش بسیار مؤثری دارند.
وی گفت: بهعبارتدیگر هر اقدام یا اتفاق قابلتأمل در موارد اشارهشده رخ دهد بازتاب آن درروند فعالیتهای عمرانی مشاهده خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بابیان اینکه استان اصفهان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است ، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی، یکی از اولویتهای ادارهکل راه و شهرسازی در استان اصفهان، رفع نقاط حادثهخیز و تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راههای اصلی به بزرگراهی و راههای بزرگراهی به آزادراههاست.
قاری قرآن با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راههای استان به احداث باند دوم نیاز دارد گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر از این راهها در اولویت قراردادند.
وی تصریح کرد : از این رو در سفر رییس جمهور به اصفهان، به طور حتم این دغدغهها را به مسوولان ارشد کشور ابراز خواهیم کرد.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان، ۵۲ بخش، ۱۱۱ شهر و ۱۲۹ دهستان دارد.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در این استان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.