بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی دما در این استان، در ۲۴ ساعت گذشته دما در بندر دیر به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده شهرهای عسلویه و برازجان دمای ۴۹ و ۴۸ درجه و اهرم و خورموج ۴۷ درجه را تجربه کردند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در جم و کنگان ۴۵ درجه و دیلم ۴۴ درجه گزارش شد.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شدید شمال غربی و در پی آن ادامه تلاطم خلیج فارس تا صبح فردا است.

وی اظهار کرد: به سبب وزش باد طی امروز و فردا تشکیل گردوخاک محلی در مناطق مستعد و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و کاهش دیدافقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان بوشهر، دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نیز به سبب وزش باد ملایم جنوبی بر رطوبت و شرجی هوا افزوده خواهد شد.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط باد وگرد و خاک و در برخی نقاط با احتمال گرد و غبار و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی و مرکزی با سرعت ۱۰ تا ۳۶  و در مناطق جنوبی جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعات ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر، صبح فردا به تدریج در همه مناطق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‎شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۶ ، جزر اول ساعت ۱۳:۳۵، مد دوم ساعت ۱۹:۰۷ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۱ خواهد بود.