بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امام رضا (ع) تنها به شیعیان و مسلمانان خلاصه نمی‌شود و جایگاه فراملیتی دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار خدام حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) افزود: به‌طوری که عالم اهل سنت شیخ عبدالرحمن جامی در وصف امام هشتم شعر سروده که مبتنی بر آیات قرآن و تفسیر و ارزش‌های شناخته شده در اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار به‌ویژه امام رضا (ع) جایگاه ویژه در جوامع بین‌المللی دارند گفت: عنایات ائمه اطهار بهانه‌ای است تا به دنبال هدایت صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در جوامع ارامنه و مسیحیان نیز امام هشتم وجود دارند و حتی مراسم عزاداری امام رضا که توسط مسیحیان انجام می‌شود، بسیار گرم و دلنشین است.

وی افزود: از آنچه در تاریخ ثبت شده یا نشده عنایت‌های زیادی از ائمه اطهار و امام رضا (ع) وجود دارد اما نباید این عنایت‌ها را به عنوان مساله پزشکی نگاه کرد بلکه این عنایات و معالجات بهانه است تا به دنبال هدایت صورت گیرد.

کاروان زیر سایه خورشید در قالب ۲ گروه از ابتدای دهه کرامت وارد خراسان جنوبی شد و تا امروز سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با حضور خدام رضوی بیش از ۲۸۰ برنامه در سراسر استان انجام شده است.

دهه کرامت در ایران دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت برادر ایشان، امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.