کرمان-ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : ۲۳ هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف شهرستان های شرقی، بم، نرماشیر، فهرج و ریگان رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی عصر شنبه در نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف چهارشهرستان شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان افزود: از این تعداد پرونده (۲۲ هزار) حدود ۵۲ درصد پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است  .

شهرستان بم کمترین آمار صلح را داشته است
وی افزود: شهرستان بم با ۲۷ درصد کمترین و شهرستان ریگان نیز با ۸۳ درصد بیشترین آمار صلح و سازش را در شرق استان کرمان داشته که انتظار می رود شهرستان بم تلاش بیشتری در زمینه صلح و سازش انجام دهد.
به گفته وی آمار صلح و سازش شهرستان بم از میانگین کشوری نیز کمتر شده است .
حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: در چهار شهرستان شرقی کرمان ۴۴ شعبه حل اختلاف صلحی، رایی و روستایی وجود دارد .

ترویج فرهنگ صلح و سازش
 رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:یکی از سیاست های دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است بخاطر نقشی که صلح و سازش در کاهش ورودی پرونده ها در قوه قضاییه دارد.
وی تاکیدکرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که بسیاری از ارزش های دینی در کشور ما احیا شد، فرهنگ صلح و سازش هم در کشور نهادینه گردید.
حجت الاسلام حمیدی ، اظهار کرد:هدف این است پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در شوراهای حل اختلاف حل شود و حتی یک پرونده هم به سمت صدور رای نرود .
به گفته وی رفع اختلاف‌ها می تواند زمینه ساز توسعه و عمران در جامعه شود .

صلح همراه با عدالت
حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه صلح و سازش بسیار ارزشمند است تاکید کرد که اما صلح و سازشی ارزشمند است که همراه با عدالت باشد، یعنی نباید در صلح و سازش حق کسی زیرپا گذاشته شود .

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان کرمان روز شنبه در اولین سفر کاری خود به شهرستان بم برای شرکت در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بم حضور به عمل آورد. سپس نشستی با ائمه جمعه شهرستان های شرقی استان و همچنین جلسه ای با اعضای شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان نیز برگزار کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.