بندرعباس- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز یکشنبه وزش باد نسبت شدید سبب مواج شدن دریا در مناطق دریایی استان شده است.

مرضیه سی سی پو روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به شدت بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی استان هرمزگان احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی بویژه در دریای عمان وجود دارد.

وی بیان داشت: سرعت باد گاه به نزدیک ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در مناطق شرقی دریای عمان به ۲۰۰ سانتی متر می‌رسد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: با توجه به مواج بودن دریا، شناورهای سبک از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدهای لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

سی سی پور ادامه داد: وضعیت آسمان استان امروز یکشنبه در ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبت شدید و در ساعات عصرگاهی در ارتفاعات استان با رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی یادآورشد: در ساعات بعدازظهر سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد وجود دارد و مردم بشاگرد در ساعات بعدازظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات بویژه در ارتفاعات شرقی استان خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: از لحاظ دمایی با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا تا اواسط هفته جاری، افزایش قابل توجه دما پیش بینی نمی‌شود.