تهران- ایرنا- هیات بلندپایه نظامی متشکل از نمایندگان ارشد نیروهای مسلح پاکستان طی سفر رسمی به چین و دیدار با مقامات سیاسی و ارتشی این کشور پیرامون تقویت مناسبات دفاعی، امنیتی و همچنین تحولات منطقه‌ای رایزنی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ریاست هیات بلندپایه نظامی این کشور در سفر به پکن را ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان برعهده داشت.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست کمیته عالی‌رتبه نظامی ۲ کشور امروز ۱۲ ژوئن با حضور نمایندگان ارشد نیروهای مسلح پاکستان و مقامات نظامی و سایر نهادهای سیاسی چین برگزار شد.

ژنرال باجوا فرمانده فعلی ارتش پاکستان و ژنرال «ژانگ یوشیا» نائب رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین در طول این مذاکرات آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه، تقویت مناسبات دفاعی و امنیتی را بررسی کردند.

طرفین ضمن رایزنی درخصوص اوضاع منطقه‌ای، درباره مسائل مختلف بین المللی نیز تبادل نظر انجام دادند.

در بیانیه مذکور آمده است: پاکستان و چین مجدداً بر شراکت استراتژیک خود در اوضاع پر چالش تاکید و توافق کردند که تبادل منظم دیدگاه‌ها در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه را ادامه دهند.


 

هر دو طرف همچنین متعهد شدند که همکاری‌های آموزشی، فن‌آوری و مبارزه با تروریسم را در سطح نیروهای زمینی، هوایی و دریایی افزایش دهند.

گفتنی است، بازدید هیات بلندپایه نظامی پاکستان از چین درحالی انجام می‌شود که وزیر امور خارجه پاکستان نیز پس از تشکیل دولت جدید در این کشور، سی و یکم اردیبهشت امسال به دعوت همتای چینی خود به پکن سفر کرد.

این بازدید پس از حمله مرگبار به اساتید چینی در دانشگاه کراچی که منجر به جان باختن ۳ تبعه چینی شد، انجام می‌شود؛ حادثه‌ای که بار دیگر اخطار پکن به اسلام‌آباد را درپی داشت و باعث شد تا دولتمردان پاکستانی برای افزایش ضریب امنیتی برای اتباع چینی به ویژه مهندسان و کارشناسان این کشور که در ارتباط با طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین CPEC در مناطق مختلف پاکستان از جمله ایالت بلوچستان مستقر هستند، دست به کار شوند.