ارومیه - ایرنا - مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: صندوق اعتبارات خُرد زنان روستایی در استان با هدف حمایت از اشتغال و بازار محصولات روستایی با چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو تشکیل شده و فعال است.

به گزارش ایرنا، بیتا احمدیان روز یکشنبه در مراسم پخت سمنو و گلاب گیری توسط اعضای صندوق های خُرد زنان روستایی در نوشین شهر ارومیه که همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: ۱۶۴ صندوق با سرمایه‌ای در حدود چهار میلیارد تومان مشغول فعالیت هستند.
احمدیان اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به نیاز و تقاضای افراد عضو اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ترویجی و مهارتی برای توانمند سازی زنان روستایی می‌کند.  
وی هدف از راه‌اندازی صندوق‌های خُرد زنان روستایی در استان را کمک به معیشت خانواده های روستایی  اعلام کرد و گفت: یکی از مزایای این طرح دسترسی آسان زنان روستایی به تسهیلات ارزان قیمت و بدون ضمانت بانکی است.
مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: صندوق کار آفرینی امید با هم افزایی بخش ترویج جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی، برای حمایت از کسب و کارهای خرد به صندوق های خُرد زنان روستایی در سطح استان وام پرداخت می‌کند.  
احمدیان یادآور شد: حمایت و توانمندسازی زنان باعث رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی روستاها و در نتیجه پایداری و دوام سکونت در روستاها می‌شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۲۳۵ هزار بهره بردار کشاورزی است و بانوان روستایی در کنار همسران و خانواده نقش مهمی را در این بخش و تولید محصولات دارند.