همدان- ایرنا- معاون ورزش و جوانان همدان گفت: هیات‌های ورزش همگانی و روستایی این استان در توسعه ورزش در بین آحاد جامعه عملکرد موفقی دارند و توانسته‌ایم در تمامی شهرستان‌ها مشارکت عمومی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ضمیری کامل روز یکشنبه در نشست برگزاری طرح پیاده روی ایرانیان اظهار داشت: خوشبختانه همدان از استان‌های پیشرو در ورزش‌های همگانی به خصوص صبحگاهی و پیاده روی است و توانسته‌ایم در مشارکت مردم سهم بسزایی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: شورای ورزش همگانی و تربیت بدنی در شهرستان‌ها نیز کمک بسیار خوبی برای ترویج ورزش در بین آحاد جامعه است که انتظار می‌رود روسای ورزش شهرستان‌ها به این مهم توجه کنند چرا که می‌توانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌ها بهره مند شویم.

ضمیری کامل با قدردانی از تلاش مسوولان ورزش شهرستان‌ها در توسعه ورزش گفت: باوجود محدودیت در اعتبارات مالی شاهد تلاش بی‌وقفه در پیشرفت ورزش همگانی و قهرمانی در شهرستان‌ها هستیم.

رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان نیز با تاکید بر لزوم فعالیت شهرستان‌ها در ورزش پیاده روی گفت: طرح ملی پیاده روی ایرانیان یکی از طرح‌های مهم کشور به شمار می‌رود که نیاز به توجه جدی دارد.

هادی سبزواری افزود: استان همدان مهرماه امسال میزبان همایش بزرگ پیاده روی است که به صورت مستقیم از شبکه سراسری پخش خواهد شد اما قبل از آن می‌بایست همایش‌های پیاده روی در تمامی شهرستان‌ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: سیاستگذاری ما مشارکت همه جانبه مردم در ورزش‌های همگانی به خصوص پیاده روی و صبحگاهی است که انتظار داریم در دوران پساکرونا شاهد این فعالیت به صورت چشمگیر باشیم.

وی خواستار فعال شدن کمیته همگانی در هیات‌های ورزشی استان همدان شد و افزود: روسای ورزش شهرستان‌ها به این جایگاه مهم در امور هیات‌های ورزشی توجه جدی داشته باشند.  

استان همدان دارای ۵۱ هیات ورزشی فعال است.