اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۴ هزار و ۹۳۱ دانش آموز خوزستانی برای ورود به مدارس سمپاد( استعدادهای درخشان) هفتم و دهم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مسعود حمیدی نژاد در نشست ستاد استانی امتحانات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آزمون ورودی مدارس سمپاد خوزستان روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ خرداد جاری در ۸۳ حوزه امتحانی سراسر استان برگزار خواهد شد و ۹ هزار و ۷۸۷ داوطلب برای ورود به پایه هفتم و پنج هزار و ۱۴۴ داوطلب برای ورود به پایه دهم با یکدیگر در استان به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: راه‌اندازی پایگاه های سلامت در حوزه های امتحانی، توجیه عوامل برگزاری در خصوص اجرای منسجم شیوه نامه‌های امتحانی و ارتقای کیفی روند برگزاری آزمون از طریق اجرای برنامه‌های نظارتی مدون و منظم از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در استان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۸۳ حوزه امتحانی در ۱۲ منطقه پذیرای داوطلبان ورود به مدارس سمپاد در استان خوزستان هستند بیان کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان یکی از آزمون‌های مهم در سطح آموزش و پرورش است که نقشی کلیدی در تعیین آینده آموزشی دانش آموزان ایفا می کند و بر این اساس آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون به کار خواهد بست.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۹۰ هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.