ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: ٢١٢ طرح در بخش کشاورزی استان آماده بهره برداری شده است که در هفته جاری افتتاح می شود.

اکبر کرامتی روز سه شنبه در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی در ارومیه با بیان اینکه حدود ١٧۶ پروژه از طرح های قابل بهره برداری در بخش آب و خاک است افزود: برای اجرای این تعداد طرح ۲۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغالزایی و تثبیت شغلی حدود ۲ هزار نفر فراهم خواهد شد.

کرامتی گفت: تغییرات آب و هوایی به ویژه وزش شدید باد و طوفان در روزهای اخیر خسارت اساسی به برخی محصولات کشاورزی استان وارد کرده است که میزان دقیق آن از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان میزان متوسط مصرف مرغ استان را ۲۴۰ تن در روز بیان کرد و افزود: هم اکنون بین ۳۰ تا ۴۰ تن مرغ مازاد استان روزانه خریداری و ذخیره سازی می شود.

وی افزود: ۳۶ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و در این راستا نیز احداث گلخانه‌ها در آذربایجان‌غربی افزایش یافته که احداث گلخانه ۲۴ هکتاری پلدشت، ۷۰ هکتاری خوی و ۷۰ هکتاری سرو ارومیه برای تامین امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۲۳۰ هزار بهره بردار روی این اراضی کار می کنند.