تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهور آیین نامه ثبت کمک‌ها و حمایت‌ها از اقشار آسیب‌پذیر را ابلاغ کرد که بر اساس آن وزارت رفاه مکلف است در مدت ۳ ماه امکانات لازم را برای استحقاق‌سنجی و ثبت مشخصات هویتی اشخاص مشمول و شفاف‌سازی در سوابق پرداخت‌ها به اشخاص حقیقی اعم از ایرانی یا اتباع خارجی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ و در اجرای تکلیف مقرر در بند (و) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص ثبت حمایت‌ها و کمک‌ها به اقشار آسیب‌پذیر در سامانه خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین نامه اجرایی مربوط به این بند را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه مذکور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، سامانه‌ خدمات این وزارتخانه را به‌گونه‌ای معماری و طراحی کند که امکانات زیر را داشته باشد:

- ثبت مشخصات هویتی اشخاص مشمول

- استعلام سامانه‌ای (سیستمی) صحت حساب‌های بانکی (شبا) اشخاص مشمول از بانک مرکزی

- صدور شناسه یکتا

- بررسی و استحقاق‌سنجی اشخاص مشمول برای دستگاه اجرایی و مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان

- دریافت اطلاعات عملکرد کمک‌ها و پرداخت‌های حمایتی از بانک مرکزی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، خزانه‌داری و سایر دستگاه‌های اجرایی حسب مورد

- نگهداری سوابق پرداخت‌ها به تمامی اشخاص حقیقی اعم از ایرانی یا اتباع خارجی.

این مصوبه امروز سه‌شنبه (۲۴ خرداد) برای اجرا از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.