مهدی صفوی روز چهارشنبه در گفتوگو با ایرنا اعلام کرد: در ۲ ماه اخیر واحد پاسخگویی یکپارچه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیش از یکهزار و ۲۰۰ تماس تلفنی از شهروندان دریافت کرد که پس از ثبت در سامانه اقدام، به واحدهای مرتبط ارجاع شد.
وی افزود: این شکایتها پس از ثبت برای رسیدگی به معاونت بازرسی این سازمان ارسال و در صورتی که موضوع شکایتها و انتقادها کالاهای اساسی باشد به بازرسی جهاد کشاورزی ارجاع میشود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: براساس مصوبه هیات وزیران در یکصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مبنی بر برگشت وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، تامین، توزیع و نظارت بر محصولات کشاورزی ( مانند کالاهای پروتئینی، روغن، حبوبات، غلات، شکر ) در استانها از سوی این سازمان انجام میشود.
صفوی اعلام کرد: اداره کل صنعت و معدن برای جلوگیری ازسردرگمی مردم، تا زمان معرفی تلفن گویا از سوی جهاد کشاورزی، نسبت به دریافت و ثبت شکایتهای شهروندان در زمینه تامین و نظارت کالاهای اساسی و مواد غذایی در سامانه ۱۲۴ اقدام و درخواستهای ثبت شده را برای رسیدگی در کمترین زمان ممکن بصورت مکتوب به این سازمان ارسال میکند.
وی ادامه داد: همچنین شهروندان با مراجعه حضوری به واحد پاسخگویی سازمان، در زمینه نحوه دریافت مجوز و شروع فعالیت صنعتی و معدنی و دیگر موضوع های مرتبط راهنمایی دریافت میکنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به بررسی انجام شده از معاونت بازرسی نظارت سازمان در ۲ ماهه گذشته بیش از یکهزار پرونده کشف تخلف صادر و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان بوشهر ارسال شده است.
صفوی افزود: این وارد تخلف یا در تماسها و مراجعههای مردمی مطرح و در بازرسیها پیگیری و یا در گشتهای بازرسی از سوی ماموران کشف شده است.
وی یادآور شد: شهروندان میتوانند سوالهای خود را بصورت نامه، تماس تلفنی، صندوق صوتی، نمابر، پیامک، نامه الکترونیکی، درگاه اینترنتی، فضای مجازی و نرم افزار تلفن همراه با واحد پاسخگویی ۱۲۴ ارسال کنند.