شهرکرد -ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بیکاری، کمبود منابع آبی و خشکسالی در استان گفت: توسعه گلخانه در استان زمینه بهره‌وری و اشتغال را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی گلخانه‌ای در شهرستان شهرکرد به مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: توسعه گلخانه‌ها با توجه به محدودیت منابع آبی و اشتغال بالا در استان در دستور سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته که موانع پیش‌روی احداث و توسعه گلخانه‌ها باید از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های متولی صدور مجوز رفع شود.

به گفته وی، برای استان در بخش توسعه گلخانه هدف‌گذاری تا سطح ۵۰۰ هکتار در طول چهار سال آینده پیش‌بینی شده و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این حوزه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: توسعه این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان در صرفه‌جویی و مدیریت خوب انرژی اثرگذار خواهد بود که تحقق این برنامه به پشتیبانی بانک‌ها به خصوص بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات نیاز دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک هفته جهادکشاورزی به شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"اشاره کرد و گفت: در سفررییس جمهور و هیات دولت به استان نیز برنامه‌ریزی های خوب برای تامین اعتبارات انجام شده و اعتبارات خوبی برای توسعه کشاورزی به سبک گلخانه‌ای به استان اختصاص داده شد.

حیدری اظهار داشت: توسعه گلخانه در استان یک ضرورت است و در دستور دولت سیزدهم قرار گرفته است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

۳۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۰ هکتار گلخانه در استان در دست احداث است که با اجرای این طرح‌های گلخانه‌ای جهش خوبی در حوزه گلخانه در استان خواهیم داشت.

عطاءالله ابراهیمی افزود: هم اکنون سطح زیرکشت گلخانه در استان ۴۵ هکتار است که ۱۵ هکتار آن در سالجاری افتتاح شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت پنج طرح کشاورزی در حوزه گلخانه، آبیاری تحت فشار، کارخانه خوراک آبزیان افتتاح شد.  

همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح  و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده  است.

۲۱ تا ۲۷خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.